arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۵

بیانیه ای درباره وضعیت عضویت ایران در سازمان شانگهای

سفارت ایران در ازبکستان اعلام کرد: موضوع عضویت دائم ایران در دستور کار سازمان همکاری شانگهای قرار دارد و به طور طبیعی مراحل رسمی خود را طی خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند با انتشار بیانیه‌ای گزارش‌ها مبنی بر پذیرفته نشدن عضویت ثابت ایران در سازمان همکاری شانگهای را تکذیب و تاکید کرد: خبرهای منتشره شده در برخی از خبرگزاری‌های منطقه درباره درخواست روسیه برای عضویت ایران در شانگهای و مخالفت اعضای این گروه، شایعه‌ بوده و این خبرها تکذیب می‌شود.

به گزارش انتخاب، سفارت ایران در ازبکستان اعلام کرد: موضوع عضویت دائم ایران در دستور کار سازمان همکاری شانگهای قرار دارد و به طور طبیعی مراحل رسمی خود را طی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شانزدهمین نشست سران این سازمان که امروز در تاشکند برگزار شد، گفت که هیچ مانعی برای پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای (SCO) وجود ندارد.

ولادیمیر پوتین گفت: ایران به عنوان عضو ناظر، مشارکت فعالی در فعالیت‌های این سازمان از سال 2005 تا کنون داشته است. به اعتقاد من پس از رفع مسائل مربوط به موضوع هسته‌ای این کشور، و رفع تحریم‌ها، هیچ مانعی برای در نظر گرفتن پیشنهاد تهران برای عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای وجود ندارد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان