arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

«زندانیان بیسواد» با سواد می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به آموزش سواد به زندانیان گفت: در یک سال‌هایی ۱۰ تا ۱۲ هزار زندانی و در یک سال‌هایی هم ۵ تا ۶ هزار زندانی تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

به گزارش پارس نیوز، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به این پرسش که «آیا سوادآموزی زندانیان پیگیری می‌شود و شرایط در این خصوص چگونه است؟»، اظهار داشت: تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از همکاری‌های مشترک و خیلی خوب سوادآموزی محسوب می‌شود.

وی افزود: تقریباً در تمام زندان‌ها، سازمان زندان‌ها فعالیت آموزشی از دوره ابتدایی تا دانشگاه دارد که البته این واحدهای آموزشی ایجاد شده عمدتاً ماهیت غیردولتی دارد.

باقرزاده با اشاره به افرادی که امکان آموزش سواد برای آنها در زندان‌ها فراهم است، خاطرنشان کرد: افرادی هستند که مشخصات آنها کامل است و دارای کد ملی هستند و در پایگاه سوادآموزی به عنوان بی‌سواد ثبت شده‌اند؛ این دسته از افراد تحت عنوان بخش رسمی سوادآموزی محسوب می‌شوند و ثبت نام، آموزش، کتاب و امتحان آنها با ضوابط سازمان نهضت سوادآموزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی هم هستند که به دلایل مختلف کد ملی نمی‌دهند و یا کد ملی و مشخصات آنها دقیق نیست، اما ادعا می‌کنند که بیسواد هستند؛ آموزش سواد این دسته از افراد را خود سازمان زندان‌ها به موازات فعالیت‌های سازمان زندان‌ها انجام می‌دهد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: در یک سال‌هایی تحت پوشش زندانیان در این قسمت 10 تا 12 هزار نفر است و در یک سال‌هایی هم 5 تا 6 هزار نفر می‌شوند که این موضوع به مجرمین و سطح سواد آنها بستگی دارد.
نظرات بینندگان