arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

بروجردی:تدبیر ظریف منجر به توافق هسته‌ای شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که چه سرانجامی را برای برجام پیش بینی می‌کند گفت: ما در موضوع برجام همان چیزی را که مقام معظم رهبری فرمودند عمل می کنیم یعنی ما نقض کننده برجام نخواهیم بود ولی دقیقا رصد می کنیم و اگر طرف مقابل بخواهد بدعهدی کند طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در این زمینه عمل می کنیم.
 
به گزارش انتخاب، نماینده مردم بروجرد در مجلس اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی اگر آنها نخواهند برجام را اجراء کنند دولت مکلف است و باید ظرف دوسال ظرفیت غنی سازی ما را به 190 هزار سو برساند و اگر آنها بخواهند برجام را نقض کنند قطعا بازنده خود آمریکاست.
 
این نماینده اصولگرای مجلس دهم با بیان اینکه برجام متعلق به دولت‌ها نیست گفت: برجام روندی بود که ما عزم‌مان را جزم کردیم که این ظلم تاریخی علیه ملت ما برداشته شود و این اتفاق واقع شد و تحریم‌ها نیز برداشته شد و آمریکایی‌ها اگر بخواهند بازی را بهم بزنند قطعا متضرزر اصلی خودشان هستند. ما باید همه تلاش خودمان را به کار بگیریم که تحریم ها به طور کامل برداشته شود و ثروت های بلوکه شده ما به کشور برگردد.
 
ریس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اینکه تا چه اندازه به برداشته شدن کامل تحریم ها خوشبین هستید گفت: نه خوش بین هستم و نه بدبین بلکه معتقدم باید از این ظرفیت استفاده کنیم که منافع ملی خودمان را حفظ کنیم.
 
وی در ارزیابی خود از عملکرد ظریف نیز گفت: آقای ظریف هم همانطور که رهبری فرمودند تلاش قابل تقدیری داشتند و این راه هنوز ادامه دارد و تمام نشده است .
 
بروجردی در پاسخ به این سوال که اگر فرد دیگری به جز ظریف در راس هیات ایرانی بود نیز می توانستیم به چنین نتایجی برسیم گفت: برجام نقاط ضعف و قوتی دارد و آنچه مهم است این است که تیم مذاکره کننده همه تلاش خودش را انجام داد و در مقابل تیم ما هم تیم های متعدد وجود داشت ما یک کشور بودیم و در مقابل ما 6 کشور وجود داشت و تدبیر آقای ظریف منجر به توافق شد کما اینکه ما در گذشته و سال‌های طولانی مذاکره می کردیم و به نتیجه نمی رسیدیم و اگر بخش رفع تحریم این توافق عملی شود ما دراین عرصه توانسته ایم یکی از اهداف مان را محقق کنیم .
نظرات بینندگان