arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۵

نخست وزیر بعدی انگلیس یک مسلمان است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
بوریس جانسون، گزینه قوی نخست وزیری آینده انگلیس نوه وزیر، روزنامه نگار و شاعر ترک است که به اتهام همکاری با انگلیس اعدام شده بود.

به گزارش انتخاب، خون مسلمانان ترک در رگ های مردی جاری است که از روز گذشته انگشتان بسیاری به سمت او نشانه رفته است؛ کسی که شانس بیشتری برای جایگزینی کامرون در اکتبر آینده دارد. وی از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ به عنوان شهردار لندن فعالیت می‌کرد.
 
بوریس جانسون عضو حزب محافظه کار بریتانیا و هم حزبی کامرون است با این تفاوت که وی از حامیان خروج از اتحادیه اروپا بود.
 
بوریس جانسون از پدر و مادری ترک و مسلمان به دنیا آمده است. جانسون با موهای طلایی شبیه به ترامپ، در سال 1964 در نیویورک به دنیا آمد و به همین دلیل تا پیش از سال گذشته و کنار گذاشتن تابعیت آمریکایی خود فردی دو تابعیتی بود.
 
استنلی جانسون، پدر بوریس در سال 1940 در جنوب غربی بریتانیا به دنیا آمد و در سن 23 سالگی با شارلوت ازدواج کرد و پس از طلاق از وی با جنیفر کید ازدواج کرد.
 
نام ابتدایی پدر استنلی جانسون و پدربزرگ بوریس جانسون ، عثمان کمال بود که بعدها نام خود را به عثمان کامل وینفرد جانسون تغییر دادند. پدر بزرگ بوریس ترک مسلمان بودند.

پدر عثمان کمال (پدر پدربزرگ بوریس جانسون)، علی کمال، روزنامه‌نگاری چرکس - ترک بود که در جنگ استقلال ترکیه به خاطر تفکرات ضد ترکیش در مقابل ارتش آتاترک سلاح به دست گرفت و در نهایت به وسیله آنان کشته شد. مادر عثمان نیز مدتی پس از تولد او مرد و عثمان به نزد مادربزرگ انگلیسیش نقل مکان کرد و در آنجا نامش به ویلفرد «جانی» جانسون تغییر داده شد.
 
از بوریس جانسون به عنوان "ترامپ بریتانیا" یاد می شود و در انگلیس معتقدند که مواضعش مشابه نامزد جمهوریخواهان در امریکا است.
 
در پی رفراندوم جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا و رای 51 درصدی مردم به جدایی دیوید کامرون از سمتش استعفا داد. با این حال وی تا 3 ماه اینده و انتخاب نخست وزیر جدید به کارش ادامه خواهد داد.


منبع: نامه نيوز
نظرات بینندگان