arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰

زمان نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات

سیدصولت مرتضوی امروز در همایش یک روزه معاونان و مدیران کل سیاسی استانداری‌های سراسر کشور افزود: در تاریخ یاد شده، کار هیئت‌های اجرایی هم آغاز خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدصولت مرتضوی امروز در همایش یک روزه معاونان و مدیران کل سیاسی استانداری‌های سراسر کشور افزود: در تاریخ یاد شده، کار هیئت‌های اجرایی هم آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه مسئولان ستاد در استان‌ها، معاونان سیاسی استانداری‌ها هستند، از آنان خواست در برگزاری انتخابات به رعایت تقوا و امانت‌داری دقت کافی کنند.

وی افزود: انتخابات همواره از عوامل قوام‌دهنده نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و نماد و مظهر جمهوریت نظام است.

مرتضوی گفت: همواره در 32 سال گذشته انتخابات برگ برنده جمهوری اسلامی ایران و پشتیبان نظام بوده است.

وی افزود: بحث امانت‌داری مهم‌ترین عاملی است که باید همواره درباره انتخابات مختلف سرلوحه کار قرار گیرد.

مرتضوی گفت: چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرموده‌اند، در جمهوری اسلامی ایران همواره انتخابات مختلف در اوج صحت و سلامت برگزار شده، زیرا سازوکارهای پیش بینی شده در قانون اساسی راه تخلف را بر همگان بسته است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه گفت: هر قدر که بتوانیم در فرایند برگزاری انتخابات از صنعت رایانه بهره می گیریم اما دقت و صحت انتخابات را فدای آن نمی کنیم.

سیدصولت مرتضوی افزود: اینکه تا جای ممکن انتخابات را رایانه ای کنیم تکلیف قانونی است که در این زمینه از یک سال قبل کار فراهم کردن مقدمات را در دست داریم.

وی گفت: در زمینه رایانه‌ای کردن انتخابات، یک بحث رایانه‌ای کردن فرایند برگزاری آن شامل مراحل ثبت نام و اعلام نتایج است و بحث دیگر رأی‌گیری رایانه‌ای است که هم اکنون روی هر دو مورد کار می کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین با اشاره به صحت و سلامت همه انتخابات کشور در 32 سال گذشته اظهار داشت: همواره گفته‌ایم که کسانی که بحث تخلف یا تقلب در انتخابات را مطرح می‌کنند یا بی اطلاع‌اند یا اهل رأی دادن نیستند.

وی افزود: هر حوزه رأی‌گیری در کشور مانند یک اتاق شیشه‌ای است که از بامداد تا پایان روز ده، بیست نفر کنار صندوق حضور دارند.

مرتضوی اضافه کرد: سازوکار تعبیه شده در قانون اساسی و قوانین عادی به گونه‌ای است که کار دست مدیران نیست و مردم هستند که انتخابات را برگزار می کنند که با کسی هم رو در بایستی ندارند و مدیران اجرایی فقط پشتیبان هستند.

وی درباره انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: این انتخابات را در اوج شکوه امانت‌داری، صحت، دقت و با مشارکت حداکثری برگزار خواهیم کرد.

مرتضوی افزود: درباره برگزاری انتخابات قانون برای ما فصل‌الخطاب است و ما قانون را اجرا می کنیم و اگر هم در جایی قانون نارسایی‌هایی داشته باشد حتماً معاونان سیاسی استانداری‌ها در جلسات کارشناسی مطرح می کنند و چنانچه لازم باشد برای رفع آنها لایحه تنظیم خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: چنانچه در زمینه اجرا هم مشکل داشته باشیم، زمان داریم و آن را برطرف می کنیم.

نظرات بینندگان