arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰

قبوض گاز الكترونيكي می شود

مجتبي شيخ‌بهايي، در گفت‌وگو با ايسنا، در اين باره توضيح داد: طي جلساتي تصميم گرفته شد امكاناتي را به وجود بياوريم كه قبوض كاغذي گاز همانند قبوض الكترونيكي موبايل صادر و پرداخت شوند. البته اين موضوع هنوز در حال مطالعه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجتبي شيخ‌بهايي، در گفت‌وگو با ايسنا، در اين باره توضيح داد: طي جلساتي تصميم گرفته شد امكاناتي را به وجود بياوريم كه قبوض كاغذي گاز همانند قبوض الكترونيكي موبايل صادر و پرداخت شوند. البته اين موضوع هنوز در حال مطالعه است.

پرداخت مابه‌التفاوت تغيير تعرفه طي يك مرحله

وي در مورد مابه‌التفاوت پرداخت شده از سوي شركت ملي گاز به مشتركان كه حاصل تغيير تعرفه‌ ماه‌هاي پيش بود نيز توضيح داد: مبلغ پرداختي از سوي شركت ملي گاز به مشتركان حاصل از اين تعديل مستمر نبوده و تنها طي يك مرحله صورت گرفته است. البته برخي مشتركان تاكنون قبض گاز خود را دريافت نكرده‌اند كه در صورت دريافت متوجه تعديل صورت گرفته خواهند شد.

او با بيان ‌اين‌كه گاز بهاي سري جديد قبوض به حداقل رسيده است، در پاسخ به اين سوال كه شركت ملي گاز مجبور به بازپرداخت چه مبلغي به مشتركان بعد از تعديل شده است؟ گفت: تاكنون از مجموع اين پرداخت‌ها آماري گرفته نشده است.

بعد از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و تغيير تعرفه‌هاي گاز، برخي مشتركان از مبالغ بالاي قبض‌هاي خود گلايه داشتند كه اگرچه در آن زمان مسئولان شركت ملي گاز اعلام كردند كه تنها درصد كمي از مشتركان قبوض بالاي 40 هزار توماني دريافت كرده‌اند، اما در نهايت براي جلوگيري از اين گلايه‌ها، راهكارهايي مانند ايجاد ستادي براي بررسي مجدد قبض‌ها يا قسط بندي گازبهاي مشتركان در نظر گرفته شد.

پس از مدتي هم مسئولان شركت گاز در زمان‌بندي ماه‌هاي گرم و سرد سال تغييراتي ايجاد كردند و در مرحله آخر، از بازپرداخت مابه‌التفاوت قبض‌هاي قبلي خبر دادند كه با دستور رئيس جمهوري قرار شد تا پايان امسال مدت زمان محاسبه گازبهاي مشترکان خانگي در ماه‌هاي سرد سال در تمامي اقليم‌هاي پنج گانه يک ماه افزايش پيدا كند.

صدور 36 روزه قبوض گاز تا سه ماه آينده

شيخ‌بهايي در مورد ماهانه‌شدن قبوض گاز نيز گفت: اگرچه قرار بود اين كار از خرداد‌ماه شروع شود، اما در برخي از استان‌ها از جمله تهران اين موضوع از 15 ارديبهشت‌ماه آغاز شد. با وجود اين به دليل سيكل متفاوت كنترل كنتور - 60 روزه و 45 روزه - دوماه طول خواهد كشيد كه مشتركان اين موضوع را احساس كنند.

مدير گازرساني شركت ملي گاز البته تاكيد كرد كه صدور قبض‌هاي گاز از دو ماه و 45 روز به 36 روز تغيير خواهد كرد.

وي در پاسخ به اين اين سوال كه چه زماني كل قبوض كشور 36 روزه خواهد شد؟ گفت: اين موضوع با توجه به جمعيت هر استان و سيكل‌هاي كنترل كنتور متفاوت خواهد بود و نمي‌توان زمان دقيقي را براي آن مشخص كرد. البته اين تفاوت در قبوض دو تا سه ماه آينده قابل مشاهده است.

به گفته‌ي وي، در سال گذشته 130 هزار كنتور در تهران و 240 هزار كنتور در كل كشور تفكيك شده است.

گازرساني به تمام شهرها و روستاهاي كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه

شيخ‌بهايي اظهار كرد: يكي از اهداف مهم شركت ملي گاز، گازرساني به تمام شهرها و روستاهاي كشور است كه برهمين اساس طبق برنامه پنجم توسعه، بايد تا پايان اين برنامه گازرساني به تمام شهرها و روستاهاي كشور صورت گيرد.

نظرات بینندگان