arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۵

لوریس چکنواریان در بیمارستان: همه عشق من ایران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عیادت از این آهنگساز و رهبر ارکستر گفت: چکنواریان در بیمارستان گفته همه عشق من کشورم ایران است؛ از اینکه در میهنم هستم خوشحالم.

مهدی وجدانی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا وضعیت جسمی این آهنگساز و رهبر ارکستر را خوب توصیف کرد و افزود: وی به دلیل گرفتگی رگهای قلب در بیمارستان جهت آنژیوگرافی بستری شده بود و این عمل با موفقیت انجام شده است. 

وی گفت: با توجه به اوضاع جسمی و نظر پزشک معالج، وی به زودی و تا یکی دو روز آینده مرخص خواهد شد.

به گفته مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این هنرمند از اجرای کنسرت خود در آینده ای نزدیک خبر داده است. 

علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز در عیادت از چکنواریان برای او آرزوی سلامتی کرد و خواستار هماهنگی های لازم برای بهبود هر چه سریع تر حال این هنرمند کشورمان شد.

لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر علاوه بر موسیقی حدود 100 داستان کوتاه دارد که قرار است مهرماه به چاپ برسد. علاوه بر آن شعر‌های بسیاری هم دارد و هدفش این است که تا یک سال دیگر در تئاتر و بعداً در فیلم بازی کند.

او به عنوان رهبر ارکستر، توانسته ارکسترهای مختلفی را در نقاط مختلف جهان از جمله اتریش، بریتانیا، آمریکا، کانادا، فنلاند، ارمنستان، تایلند رهبری کند. ساخته‌های چکناواریان توسط گروه ارکسترهای مختلفی مانند ارکستر سمفونیک لندن، فیلارمونیک لندن، هال، فیلارمونیک هلسینکی، سمفونیک تهران و ارکستر سمفونیک نیویورک اجرا شده‌اند.

نظرات بینندگان