arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰

خارج شدن بررسی دانشگاه مشایی از دستور کار قبل از مطرح شدن در شورای انقلاب فرهنگی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان یک دانشگاه شبه دولتی است که فلسفه تشکیل آن مشخص نیست گفت: ما در نامه ای به وزیر علوم خواستار پاسخگویی وی به جزئیات و ابهامات اساسنامه این دانشگاه شدیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان یک دانشگاه شبه دولتی است که فلسفه تشکیل آن مشخص نیست گفت: ما در نامه ای به وزیر علوم خواستار پاسخگویی وی به جزئیات و ابهامات اساسنامه این دانشگاه شدیم.

"علی عباسپور تهرانی فرد" درخصوص راه اندازی دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان گفت: خرداد سال گذشته نامه ای نوشته می شود مبنی براینکه اساسنامه دانشگاه  جامع بین المللی مورد تایید رئیس جمهور و در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی اساسنامه این دانشگاه در دستور یکی از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت اما قبل ازمطرح شدن از دستور کار خارج واین موضوع به  شورای گسترش آموزش عالی علوم منعکس می‌شود که در آنجا با تاسیس دانشگاه موافقت صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس تصریح کرد: البته اگر قرار بود این دانشگاه در تهران راه‌اندازی شود نیازمند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود اما اینکه شورای گسترش آموزش عالی تا چه حد اختیارات به این دانشگاه داده است  و اهداف و تشکیلات این دانشگاه به چه صورت خواهد بود را سه هفته پیش از وزرات علوم  طی نامه ای استعلام کردیم تا اطلاعات را برای ما بفرستد که تاکنون هنوز پاسخی به کمیسیون ارسال نشده است.

عباس پور تهرانی فرد با تاکید بر اینکه ما خواستار دریافت اطلاعات دقیقتری از راه اندازی دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان هستیم گفت: تصمیم کمیسیون آموزش براین است که اگر تا پایان این هفته "کامران دانشجو" وزیرعلوم پاسخ نامه کمیسیون آموزش را ندهد ویا نامه داده شده دارای ابهام باشد، کمیسیون آموزش هفته آینده یک بخش از دستور کارخود را به بررسی ابهامات دانشگاه  جامعه بین المللی ایرانیان اختصاص دهد.

وی در تحلیل خود از تاسیس این دانشگاه گفت: اساسنامه دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان که به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده بود و قرار بود در جلسه شورا مطرح شود و نشد، یک اساسنامه مبهم و خارج از چارچوب اساسنامه های دانشگاه های دیگر بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: اساسنامه دانشگاه کلی نوشته شده  و تنها اختیاراتی برای هیات موسسی که مشخص نیست مرجع انتخاب آنها چه کسی است تعیین شده بود.

عباسپور تهرانی فرد افزود: ازطرفی شورای گسترش آموزش عالی هم به طورمحدود می تواند مجوز صادر کند

تا آنجا که ما اطلاع داریم و طبق اخبارغیر رسمی  که ما داریم دراساسنامه ای که در شورای عالی گسترش تصویب شده هیات موسس آن ترکیبی از شخصیت های دولتی هستند ودانشگاه یک دانشگاه دولتی تمام عیار است.

وی تاکید کرد: باید مشخص شود که این دانشگاه قرار است خصوصی باشد یا دولتی، اگر قراراست دولتی باشد ما دانشگاه دولتی زیاد داریم که می توانند دراین زمینه فعال باشند و در خارج از کشور نیز دانشگاه های دولتی فعالی داریم که می توانند از ایرانیان خارج از کشوروحتی غیر ایرانی پذیرش کنند.

عباسپوربا بیان اینکه فلسفه تاسیس دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان که عملا یک دانشگاه شبه دولتی است برای ما مشخص نیست گفت:این دانشگاه ابهامات زیادی دارد که پس از رفع ابهامات می توان اظهار نظر صریح کرد که این کار صحیح است یا خیر.

 وی همچنین در خصوص دستور کارهفته آینده کمیسیون آموزش گفت: هفته آینده کمیسیون آموزش از "کامران دانشجو" وزیرعلوم و"حمید رضا حاجی بابایی" دعوت کرده است تا اجرایی شدن انتقال آموزشکده های فنی حرفه ای از آموزش و پرورش به وزارت علوم راکه دربرنامه پنجم توسعه تصویب شد و هچنین تاسیس دانشگاه فنی حرفه ای که در قانون بودجه سال ۹۰ تاسیس شده را با حضورهر ۲ وزیر آموزش و علوم بررسی کنیم.

عباسپور اظهارداشت: درروند انتقال این آموزشکده ها به وزرات علوم یکسری ابهامات و کندی هایی دیده می‌شود که باید این مشکلات با حضور همزمان وزیر آموزش و وزیر علوم در کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار گیرد و در کنار این  موضوع، در صورتی که تا پایان این هفته وزیر علوم پاسخ نامه مجلس در خصوص جزئیات تاسیس دانشگاه جامعه بین المللی ایرانیان را ندهد این مساله  نیز مورد برسی قرار می گیرد .

نظرات بینندگان