arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰

آغاز اکران "جدایی نادر از سیمین" در فرانسه

اكران جهاني «جدايي نادر از سيمين» جديدترين ساخته‌ي اصغر فرهادي از فردا ـ 18 خرداد ماه ـ (8 ژوئن) در سينماهاي فرانسه آغاز مي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اكران جهاني «جدايي نادر از سيمين» جديدترين ساخته‌ي اصغر فرهادي از فردا ـ 18 خرداد ماه ـ (8 ژوئن) در سينماهاي فرانسه آغاز مي‌شود.

به گزارش ايسنا، كمپاني «ممنتو فيلمز» كه پخش جهاني «جدايي نادر از سيمين» را پيش از جشنواره‌ي فيلم «برلين» برعهده گرفته است با همكاري شركت «دريم لب» (dremlab) نسرين ميرشب،«جدايي نادر از سيمين» را پخش بين‌المللي مي‌كند.

نسرين ميرشب خبر داد: «جدايي نادر از سيمين» در هفته‌ي اول با 106 كپي در تمام فرانسه اكران مي‌شود و در هفته‌ي دوم 40 كپي اضافه مي‌شود كه در مجموع 146 سينما در كل فرانسه كه 40 سينما آن در پاريس و حومه آن قرار داد،فيلم را به نمايش مي‌گذارند.

به گفته‌ي اين پخش‌كننده‌ي جهاني؛به لحاظ تبليغات و تعداد سينماهايي كه فيلم را به نمايش مي‌گذارند،اكران عمومي «جدايي نادر از سيمين» بزرگترين اكران يك فيلم ايراني در فرانسه است.

ميرشب از استقبال بي‌سابقه مطبوعات و منتقدان فرانسه از اكران عمومي اين فيلم خبر داد.

بنا بر اين گزارش، امروز ـ 17 خرداد ماه ـ يك روز پيش از آغاز اكران عمومي فيلم «جدايي نادر از سيمين» در فرانسه، نمايش ويژه‌اي براي فيلم با حضور اصغر فرهادي ـ كارگردان ـ و ليلا حاتمي ـ بازيگر فيلم ـ و مهمانان ويژه‌اي از فرانسه در يكي از سينماهاي پاريس برپا خواهد شد.

«جدايي نادر از سيمين» برنده خرس طلاي بهترين فيلم و دو خرس نقره‌اي براي مجموعه بازيگران از جشنواره‌ برلين با بازي ليلا حاتمي، شهاب حسيني، پيمان معادي، ساره بيات، سارينا فرهادي، علي اصغر شهبازي، بابک کريمي، شيرين يزدان بخش، كيميا حسيني و با حضور مريلا زارعي روايت مي‌شود.

اين فيلم پس از فرانسه در آلمان از (14 جولاي) 4 تير ماه اكران عمومي مي‌شود.

همچنين ناني مورتي، كارگردان نام‌دار سينماي جهان، حق توزيع و پخش جديدترين ساخته‌ «اصغر فرهادي» را در ايتاليا خريداري كرده است و تصميم دارد آن را به‌طور گسترده در سينماهاي ايتاليا به نمايش بگذارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Austria
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
0
0
بهترین فیلم ایرانی که تو عمرم دیدم "جدائی نادر از سیمین".
نظرات بینندگان