arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

برگزاری مدرسه تابستانی مشترک دانشگاه های ایران و آلمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدرسه تابستانی اقتصاد سیاسی مدیریت منابع طبیعی و توسعه پایدار، شهریورماه امسال با حضور استادانی از دانشگاه های ایران و آلمان به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

به گزارش انتخاب، عضو هیأت علمی گروه توسعه و برنامه ریزی دانشکده مدیریت و اقتصاد و از همکاران اصلی این پروژه، هدف از برگزاری این مدرسه تابستانی را در راستای افزایش سطح همکاری های علمی و بین المللی با دانشگاه های خارج کشور دانست.
 
سجاد فرجی دیزجی افزود: سازمان تبادلات علمی آلمان (DAAD) برای همکاری دانشگاه های 2 کشور و در ادامه گسترش تعاملات بین المللی فراخوان داد و طرح مشترک ارائه شده توسط دانشگاه های تربیت مدرس، تهران، فردوسی مشهد و دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان مورد تصویب این سازمان قرار گرفت که دانشگاه تربیت مدرس به دلیل فضا و ویژگی های مطلوبی که دارد برای میزبانی انتخاب شد.
 
به گزارش دانشگاه تربیت مدرس،وی در تشریح برنامه های این مدرسه تابستانی اظهار کرد:12 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به همراه چهار عضو هیأت علمی از دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان به ایران سفر می کنند و ما در هفته اول میزبانی پنل های تخصصی علمی، جلسات سخنرانی، بحث و گفتگو، تبادل علمی و پرسش و پاسخ را با حضور اساتید دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی، تربیت مدرس و فیلیپس ماربورگ و دانشجویان ایرانی و خارجی برگزار خواهیم کرد.
 
به گفته فرجی در دومین هفته برگزاری این مدرسه تابستانی، برنامه بازدید از برخی سازمان های مرتبط با مباحث سیاست های اقتصادی و انرژی همچون مرکز آمار، بانک مرکزی، سازمان محیط زیست با هدف آشنایی با مسئولان و سازمان های اجرایی برنامه ریزی شده است و بازدید از شهرهای اصفهان و ابیانه برای شناخت بیشتر فرهنگ و تاریخ ایران از دیگر برنامه های این مدرسه تابستانی خواهد بود.
 
دانشگاه ماربورگ Philipps-Universität Marburg با نام کامل فیلیپس اونیورسیتِت ماربورگ (Philipps-Universität Marburg) در سال 1527 توسط فیلیپس یکم هسه به عنوان دانشگاه پروتستان در ماربورگ تأسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های آلمان به شمار می آید و حدود 25 هزار دانشجو در آن تحصیل می کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان