arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

مجسمه ابوسعید ابوالخیر به میدان منیریه بازگشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار منطقه 11 تهران: مجسمه ابوسعید ابوالخیر که دو سال پیش به دلیل اجرای عملیات بهسازی میدان منیریه برداشته شده بود ، مجددا نصب و در روز عید سعید فطر رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نصرالله آبادیان افزود : با توجه به اجرای عملیات بازسازی و بهسازی میدان منیریه به منظور جلوگیری از خسارت و آسیب به آثارفاخر هنری ؛ مجسمه ابوسعید ابوالخیر اثر استاد هنرمند "محمد بیگ زاده" که سال 85 نصب شده بود از محل مجسمه ابوسعید ابوالخیر به میدان منیریه بازگشتجمع آوری و اکنون پس از ترمیم مجددا به محل سابق خود در لچکی خیابان ابوسعید واقع در میدان منیریه ابتدای خیابان ابوسعید بازگشته است.

وی گفت: این مجسمه 4 متر ارتفاع دارد و از جنس بتون مسلح و آرماتور ، انواع سنگ مرمرو سیمان سفید برگرفته از معماری اسلامی ساخته شده که هم اکنون عملیات نصب و بازپیرایی محیطی در حال انجام است .

شیخ ابوسعید ابوالخیر شاعرنامداروعارف ایرانی قرن چهارم و پنجم هجری قمری (357-440ق) است که آثار نظم و نثر ارزشمندی از او به جای مانده است.

ابوسعید ابوالخیر نخستین شاعری است که کنایات و اشارات عارفانه را در شعر به کار برده و اشعارش منحصرا به شکل رباعی سروده شده است.
نظرات بینندگان