arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

عرضه مرغ گرم با قیمت بیش از 7 هزار تومان خلاف قانون است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور قیمت منطقی عرضه مرغ گرم را بین 70 تا 72 هزار ریال برشمرد و اظهار داشت: انتظار می رود دستگاه های نظارتی با تشدید کنترل ها با گران فروشان برخورد کنند.
 
به گزارش انتخاب، علیرضا ولی  با تاکید بر اینکه مرغ مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم، افزود: هم اکنون قیمت مرغ در بیشتر استان های کشور کمتر از 70 هزار ریال است اما متاسفانه این محصول در تهران و برخی کلانشهرها با قیمتی بیش از 80 هزار ریال بفروش می رسد که خلاف قانون است.
 
وی اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان متولی تامین کالا و کنترل بازار برای ماه مبارک رمضان 60 هزار تن گوشت مرغ را تامین و زیرنظر دامپزشکان مجرب و با مجهزترین تجهیزات و دستگاه ها ذخیره سازی کرد؛ تاکنون 10 هزار تن آن در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه وتره بار کشور عرضه شده است و 50 هزار تن آن باقیمانده که در صورت کشش بازار عرضه خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: اکنون باید هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت 50 تا 51 هزار ریال به دست مصرف کنندگان برسد.
 
وی دلیل عرضه محدود مرغ منجمد توسط این شرکت را نبود فروشگاه های مستقیم عرضه دانست و گفت: روزانه 50 کامیون مرغ منجمد کیفی به فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه وتره بار عرضه می شود که همه آنها به فروش نمی رسد و در برخی موارد شاهد برگشت این کالاها در پایان روز هستیم؛ بنابراین امکان عرضه بیشتر این محصول به بازار وجود ندارد.
 
وی با یادآوری اینکه مرغ های منجمد شرکت پشتیبانی امور دام دارای تاریخ مصرف بالای سه ماه است، ادامه داد: این مرغ ها زیرنظر دامپزشکان و با پیشرفته ترین تجهیزات تولید و ذخیره سازی شده اند تا در ایام ماه مبارک رمضان توزیع شوند.
 
سالیانه بیش از 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که سرانه مصرف آن در ایران حدود 25 کیلوگرم برای هر نفر است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان