arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

کنگره آمریکا هیلاری کلینتون را مسوول حادثه بنغازی شناخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جمهوری خواهان کنگره آمریکا روز سه شنبه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت را به ناتوانی از محافظت از دیپلمات های آمریکایی در حادثه بنغازی لیبی متهم کردند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، در حمله سال 2012 به دیپلمات های آمریکایی در بنغازی لیبی،‌ چهار آمریکایی جان خود را ازدست دادند.

جمهوری خواهان در این گزارش 800 صفحه ای که از مدت ها پیش انتظار انتشار آن می رفت و دمکرات ها آن را به عنوان انتقامجویی سیاسی محکوم کرده اند، همچنین کلینتون نامزد کنونی حزب دمکرات برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا و همکارانش را به ندادن شرم آور پاسخ به بازرسان کنگره درباره این حادثه غمبار و استفاده کلینتون از سرور خصوصی ایی میل برای امور رسمی و اداری، متهم کردند.

مطمئنا نتایج این گزارش آتش حملات به کلینتون را در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری شدیدتر خواهد کرد که در آن با دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه روبرو است.
جمهوریخواهان مجلس نمایندگان، ریاست تحقیقات دوساله را در این باره به عهده داشتند.
این در حالیست که دمکرات های هیات تحقیق، در گزارش خود در این باره که یک روز پیش (دوشنبه)‌ منتشر شد، جمهوری خواهان را به تحقیقات تعصب آمیز متهم کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان