arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۶۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۰
حمله‌کنندگان به آن روحاني، مصداق مفسد في‌الارض‌اند؛

آیت الله مکارم: بايد مذهب را از من و امثال من آموخت يا از يک مداح بي‌سواد؟

يك مرجع تقليد گفت: کساني که به طلبه مظلوم مجاهد و آمر به معروف و ناهي از منکر حمله کردند، مصداق بارز مفسد في‌الارض هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك مرجع تقليد گفت: کساني که به طلبه مظلوم مجاهد و آمر به معروف و ناهي از منکر حمله کردند، مصداق بارز مفسد في‌الارض هستند.

به گزارش انتخاب، آيت‌الله مکارم‌شيرازي در درس خارج فقه روز چهارشنبه اظهاركرد: حادثه ناگوار حمله اراذل به طلبه‌اي که براي حمايت از دو دختر در خيابان تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، مصداق مفسد في‌الارض است و بايد با آنها برخورد شود.

وي افزود: مفسد في‌الارض با محارب متفاوت است و قوه قضائيه با اين گونه مسايل قوي‌تر برخورد کند و اگراين برخورد صورت نگيرد ديگر کسي جرات امر به معروف کردن نخواهد داشت.

اين مرجع تقليد ادامه داد: حادثه دردناک ديگري که اتفاق افتاده، پخش سيصدهزار سي‌دي از بدترين نوع مستهجن است که پخش کننده آن گرفتار و دستگير شد و محکوم به حکمي گرديد، ولي متاسفانه بعد از چند وقت اين حکم شکسته شد چرا بايد اين‌گونه باشد؟

آيت‌الله مکارم‌شيرازي تصريح کرد: اين فرد مصداق واضح مفسد في‌الارض بود، چرا حکم او شکسته شد؟ دستگاه قضايي نبايد از موضع خود کوتاه بيايد.

وي تاکيد کرد: دستگاه قضا نبايد در اين گونه مسايل کوتاه بيايد زيرا مسائلي کمتر از اين موارد، مصداق مفسد في‌الارض است، چه برسد به اينها، اگر قبول ندارند بيايند بنشينند تا بحث ‌کنيم، اين کارها چراغ سبزي براي ديگران است.

اين مرجع تقليد افزود: البته ما از اقدامات دستگاه قضايي در موارد متعدد تشکر مي‌کنيم، ولي بايد اين اقدامات شديد‌تر باشد.

آيت‌الله مکارم‌شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود اظهاركرد: بايد سعي کنيم در جبهه داخلي اخوت و برادري ميان همه قشرهايي که نظام کشور و اسلام را قبول دارند تقويت کنيم و به مخالفان و دشمنان در خارج بگوييم، اين‌قدر سم‌پاشي براي اختلاف در ايران نکنند.

وي ادامه داد: جديداً برخي از سايت‌هاي وهابي تندرو تکفيري، حرف برخي از مداحان را منتشر کرده و عليه شيعيان سم‌پاشي کرده‌اند.

آيت‌الله مکارم‌شيرازي گفت: حالا ممکن است مداح بي‌سوادي هم حرفي بزند، در صورتي که اکثريت مداحان انسان‌هاي چيز فهمي هستند، حال بايد مذهب را از من و امثال من آموخت يا از يک مداح بي‌سواد؟

وي تصريح کرد: وهابيت تندرو با اين کار غرض‌ورزي و اختلاف افکني مي‌کنند ما معتقديم غلو در مذهب ما وجود ندارد و هر کسي غلو کند از شيعه نيست، به جاي اينکه مذهب را از بزرگان مذهب بگيريم به سراغ مداحان بي‌سواد مي‌رويد و خيال مي‌کنيد فتح خيبر کرده‌ايد؟

اين مرجع تقليد درپايان خاطرنشان کرد: جبهه شيعيان با اين کارها شکست نمي‌خورد و با استدلال پيش مي‌رود و به خاطر همين استدلال است که شيعه در دنيا پيش مي‌رود و موفق است اين راهي که شما انتخاب کرده‌ايد مورد رضاي خداو پيامبر نيست و اين اختلاف‌افکني‌ها توجيه پذير نمي‌باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
1
27
آقای مکارم مذهب ...را بايد از صاحب راستين مذهب يعنی از قرآن و رسول الله وعترت او آموخت.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
3
20
"حال بايد مذهب را از من و امثال من آموخت يا از يک مداح بي‌سواد؟" یا "حمله‌کنندگان به آن روحاني، مصداق مفسد في‌الارض‌اند؛"
جالبه!!! و دیگر هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
از شما یا از مداح یا .......
چه فرقی می کنه نتیجه اش این که جوانهای این مملکت دین گریز شدن .
خدا به داد مربیان دینی برسه که این مردم رو به دین و مذهب بدین کردن !!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
3
23
با سلام، ضمن احترام به ساحت مقدس مرجعيت چند كلمه صحبت با آقاي مكارم داشتم
من از شما هيچگاه در مورد مذهب سوالي نميكنم شما چند وقت پيش خواستار حضور بيشتر چين در معادلات سياسي جهان اسلام شده بوديد! من بي خبر ازدين ارتباط كمونيست و اسلام را به هيج وجه نمي توانم قبول كنم . نه اسلامي است و نه انقلابي!
شما بدون هيچ تحقيقي و در حالي كه هنوز متهمين حمله به يك طلبه دستگير نشده اند و از خود دفاع نكردهاند حكم اعدام داديد؟
آقاي مكارم طلبه بودن يا مرجع تقليد بودن چه مزيتي دارد كه شما براي آن يك طرفه به قاضي رفتيد آيا غير از اين است كه مسئوليتتان زيادتر و توقعتان كمتر ميشود؟
اگر غير از اين باشد چه تفاوتي ميان كشيش قرون وسطايي و طالب و نجيب زاده و يك طلبه شيعه است؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
احسن به این تحلیل
فرهنگ
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
19
4
درود به ایشون ... دوستان بیخود رمان ننویسید منظور ایشون کاملا واضحه یعنی هر کس سر جای خودش باشه .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
1
17
حاج آقا موضوع از غلو گذشته به کفر گویی رسیده یه فکری اگه نشه / آتشی آید بسوزد خلق را
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
2
6
اگر قرار است مذهب را از شما آموخت پس سیره نیوی و ائمه اطهار چه میشود؟و بفرمایید آیا آن پینه ذوزی که در همان قم شما به آن درجات عالیه عرفانی رسید مذهب را از کی آموخته بود؟
مگر نه اینکه
ان اکرمکم عندالله اتقاکم
ناشناس
|
CANADA
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
9
آقای مکارم ، دیروز تو روز روشن 20 نفر از ارازل در خمینی شهر اصفهان به چند تا خانواده تو باغ شخصیشون حمله کردن و به زناشون تجاوز کردن ؟؟!!
ما که کانادا هستیم تنمون لرزید !!
پس امنیت کو ؟
شما به عتوان مرجع چکار کردید ؟؟
نظرات بینندگان