arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۵

شمخانی: اگر تا پایان ماجرای ترورهای بیولوژیکی در شورای عالی امنیت ملی بودم.....

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نمی‌توانیم در حال حاضر گزارشی از رسیدگی به موضوع حصر بدهیم گفت: هنوز علت اصلی مرگ علی دادمان مشخص نیست و درباره ترور بیولوژیک دستگاهی قبلاً رسیدگی کرده و به نتیجه منفی رسیده است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، علی شمخانی در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت و در جمع خبرنگاران درباره نامگذاری آخرین روز جمعه ماه رمضان اظهار داشت: ۳۸ سال گذشته کسی تصور نمی‌کرد به چه علت آخرین روز جمعه ماه رمضان به نام روز جهانی قدس نامگذاری شده است. اما امروز با توجه به شرایط فلسطین ، جهان عرب و اسلام، اهمیت وضعیت مردم فلسطین بر همگان مشخص شده است. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز جهان اسلام متاسفانه با عملکرد تکفیری‌ها بین دو اسلام لیبرالی و تکفیری به شکلی قرار گرفته که حق مردم فلسطین در بازگشت به سرزمین خودشان به حاشیه رفته است، ادامه داد: وجود روز جهانی قدس با پرچمداری کشور اسلامی ایران برای زنده کردن موضوع فلسطین و اولا کردن مردم فلسطین در جهان اسلام است. 

شمخانی با تاکید بر اینکه انواع تلاش‌ها صورت گرفت تا موضوع فلسطین به حاشیه برود گفت: در این شرایط تجمع مردم ایران و برخی مردم منطقه در روز جهانی قدس برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تلاشی است برای تداعی کردن موضوع فلسطین که باید موضوع اصلی جهان اسلام باشد. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ‌ملت مسلمان باید بیدار شوند و بدانند فلسطین موضوع اصلی جهان اسلام است. 

وی ادامه داد: هم دفاع از فلسطین و هم منتقل کردن مسئله فلسطین به مسائل اسلام اهمیت دوچندان دارد. 

وی افزود: تکفیری‌ها تلاش کردند تا فلسطین به موضوع ثانوی تبدیل شود. 

شمخانی درباره علت مرگ علی دادمان فرزند شهید رحمان دادمان تاکید کرد: تصور می‌کنم اینکه علت مرگ علی دادمان حمله بیوتروریستی باشد یک حدس و گمان است و موضوعی نیست که بخواهد خبری، رسانه‌ای و تبلیغاتی باشد. 

وی با بیان اینکه باید به این مسئله رسیدگی شود ،ادامه داد: ما از قبل هم مواردی داشته‌ایم و گزارش‌هایی درباره برخی افراد دیگر هم به دست ما رسیده است. 

شمخانی با بیان اینکه از روز چهارشنبه تیمی را تشکیل داده‌ام که به موضوع علت اصلی مرگ علی دادمان رسیدگی شود گفت: این موضوع کنترل می‌شود و باید موارد قبلی هم بررسی شود. بعضی از موارد قبلاٌ رسیدگی شده و یک دستگاه امنیتی در یک مورد مربوط به خود به این مسئله رسیدگی کرده ولی به نتیجه منفی رسیده است. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: اینگونه نیست که بتوانیم در حال حاضر راجع به آن اظهار نظر کنیم و باید ببینیم این اقدام کجا و چگونه انجام شده است. 

شمخانی ادامه داد: اگر تا پایان بررسی این موضوع در شورای عالی امنیت ملی حضور داشتم، حتماً گزارش علت مرگ علی دادمان را به مردم می‌دهم. 

شمخانی تاکید کرد: این مسئله، مسئله راحت‌الوصولی نیست و به تحقیقات جدی نیاز دارد اما اصل بر این است که بعید بدانیم. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره به رسیدگی به موضوع حصر اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌توانیم درباره موضوع حصر صحبت کنیم و گزارش آن را بدهیم.

نظرات بینندگان