arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۵

اعضای شبکه مالی داعش در روسیه دستگیر شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعضای شبکه مالی داعش متشکل از 10 نفر در روسیه که در آمد حاصل از انجام فعالیت های اقتصادی خود را به حساب های مرتبط با این گروه تروریستی واریز می کردند، در استان وولوگدا در 800 کیلومتری شمال مسکو دستگیر شدند.

به گزارش انتخاب، در جریان عملیات مشترک سازمان امنیت فدرال و وزارت کشور روسیه از بازداشت شدگان افزون بر مدارک تامین مالی گروه تروریستی داعش، نارنجک، بمب دست ساز، کمربندهای انتحاری، مسلسل و گلوله نیز کشف شده است.
 
خبرگزاری ایتارتاس امروز (شنبه) در باره این افراد که وجوه ارسالی آنان به داعش در روسیه منتقل شده است، اعلام کرد: بازداشت شدگان برای انجام تحقیقات بیشتر با هدف دستیابی به اطلاعات مربوط به همدستان احتمالی بازجویی می شوند.
 
روسیه با توجه به تهدیدهای داعش، حضور حدود دو هزار شهروند خود بویژه از منطقه قفقاز از جمله چچن در صفوف تروریست ها در سوریه و عراق و خطر بازگشت آنان و همچنین دستگیری شماری از شهروندان آسیای میانه متهم به برنامه ریزی برای انجام فعالیت های تروریستی، تدابیر شدید امنیتی را به اجرا گذاشته است.
 
بزرگ ترین عملیات تروریستی خنثی شده در روسیه جلوگیری از اجرای یک رشته عملیات انتحاری و شلیک خیابانی در مسکو و شهرهای بزرگ بود که ماه گذشته و پیش از آغاز جشن های ملی این کشور به مناسبت پیروزی در جنگ دوم جهانی کشف و طراح این عملیات که یک شهروند بلاروسی بازگشته از سوریه بود، بازداشت شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان