arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۸۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۰

دلار 1215 تومان شد/ آقای رئیس کل! سکوت دیگر جایز نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت دلار امروز چهارشنبه در بازار آزاد به شدت افزایش یافت و به مرز 1215 تومان رسید، این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است اگر بانک مرکزی مشاهده کند که قیمت دلار به حدود 1200 تومان رسیده، هیچگاه سکوت نخواهد کرد.

به گزارش مهر، قیمت فروش هر دلار آزاد هم اکنون توسط صرافی ها و دلالان میدان فردوسی به مرز 1215 تومان رسیده، این در حالی است که اکثر صرافی ها قیمتی برای نرخ دلار و یورو بر روی تابلوهای خود درج نکرده اند.

در عین حال، اکثر صرافی ها بر روی شیشه های خود با نصب اطلاعیه هایی عنوان کرده اند که "ارز مسافرتی نداریم سئوال نفرمائید" ، در حالی این کار از سوی صرافی ها صورت می گیرد که فروش دلار در شعب بانکی نیز با محدودیت همراه است و تنها با ارائه مدارک به میزان محدود صورت می گیرد.

اما در این بین بازار دلالان و سفته بازان در بازار دلار به شدت رونق گرفته است به طوری که آنها عنوان می کنند که به هر تعداد که مشتری نیاز داشته باشد با ارقام جدید ارز دلار و یا هر ارز دیگری در اختیار آنها قرار می گیرد.

بازار ارز به ویژه دلار امروز در حالی با افزایش شدید و در عین حال نوسان قیمتی مواجه شده است که طی روزهای اخیر این بازار تا حدودی در تعادل قرار داشت و بازار سکه دچار نوساناتی بود.

به نظر می رسد که عدم تعادل و افزایش قیمت و به عبارت دیگر هجوم نقدینگی گاها به بازار سکه و گاها به بازار ارز منجر به این وضعیت می شود، البته فعالان این بازارها هم عنوان می کنند که سیاستهای بانک مرکزی به این وضعیت دامن می زند.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص با اشاره به اینکه در بعضی از مواقع متوجه می شویم که قیمتها در بازار ارز به صورت کاذب در حال افزایش است، گفته است: بر همین اساس تصمیم می گیریم که میزان تزریق دلار مورد نیاز را بیشتر و سریعتر کنیم تا بازار به وضعیت عادی باز گردد.

رئیس کل بانک مرکزی مدیریت ارز در بازار را یکی از وظایف بانک مرکزی با استفاده از ابزار نقدینگی عنوان کرده و افزوده است: "بانک مرکزی با این ابزار می تواند بازار را کنترل کند اما نمی تواند هر روز خود را درگیر چنین بازاری کند. در این میان، یک روز عنوان می کنند که چرا بانک مرکزی دیر وارد ساماندهی بازار ارز شد و یک روز یک سئوال دیگری را مطرح می کنند اما وقتی بانک مرکزی مشاهده کند که قیمت دلار به مثلا حدود 1200 تومان رسیده است هیچ گاه سکوت نخواهد کرد."

یکی از تصمیمات بانک مرکزی برای اجرا در بازار ارز حرکت به سمت تک نرخی شدن نرخ ارز در بازار است که به نظر می رسد با افزایش 114 تومانی نرخ دلار دولتی در روز چهارشنبه نسبت به روز سه شنبه در این راستا گام برداشته است. در همین حال، نرخ یورو در بازار آزاد هم اکنون 1750 تومان است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
0
4
تنها برکناری بی لیاقترین مدر بانک مرکزی و انتخاب یک رئیس کار امد میتواند بازار را از تشنج نجات دهد . هجوم بی سابقه مردم به بازار برای خرید ارز امروز همه را غافلگیر کرد . به دروغگویان دیگر اعتمادی نیست این حرف اکثریت انها بود
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
0
1
آقای بهمنی فرمودند وقتيکه نرخ دلار۱۲۰۰۰هزار تومان شد بانک مرکزی وارد عمل ميشود!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
عزیزم وارد عمل شده دلار را به قیمت 1177 تومان رسانده دریغ از اینکه کسی رنگشو ببینه و صد البته الان که در بازار ازاد بوسیله دلالان ایشان به 1220 تومان رسیده تا اخر هفته اینده بانک مرکزی هم همین قیمت را اعلام میکند و قس علهذا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
0
1
دیگه عدالت در ایران معنا ندارد گریه برای وطن .یا ایمان تقلبی یا بی ارزشی پول ایرانی یا پروت نفتی . یا ملییت ایرانی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
0
0
فقط یک قلم از گران شدن ارز 20 در صد از پولی که مردم دارن و براش جون کندن رفت هوا خدا عاقبت همه رو به خیر کنه مگه ظلم چطور باید باشه
نظرات بینندگان