arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۵

اعضای مستعفی صندوق توسعه ملی چه کسانی بودند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با استعفای دسته جمعی اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی 4 تن از افراد باسابقه در حوزه اقتصاد ناگزیر از ترک سمت‌های خود شدند. آن هم در حالی که دلیل استعفای 4 عضو دیگر هنوز مشخص نیست؟
 
به گزارش انتخاب،‌ ماجرای افشای فیش حقوقی اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی با استعفای دسته جمعی آنها ظاهرا خاتمه یافت.
 
در این میان اما تنها از صفدر حسینی به عنوان رئیس هیأت عامل این صندوق نام برده می شود در حالی که صندوق توسعه ملی چهره های شناخته شده دیگری نیز داشت.
 
حساسیت ها درباره سیدصفدر حسینی اما چندان بیراه هم نیست چرا که او به عنوان وزیر اسبق اقتصاد سرشناس ترین چهره صندوق توسعه ملی بود که همزمان در شورای پول و اعتبار نیز به عنوان عضو حقیقی حضور دارد؛ حضوری که باید دید پس از استعفا از صندوق توسعه ملی ادامه می یابد یا خیر؟
 
سیدمحمدقاسم حسینی قائم مقام و عضو هیأت عامل دیگر چهره شناخته شده این صندوق بود. او سابقه معاونت مجلس و استان‌هاي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور را در دولت اول احمدی نژاد، معاون برنامه‌ريزي معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور از تيرماه 87  تا سال 90 را دارد.
 
حسینی در کارنامه خود فعالیت در سمت نماينده معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي در شوراي عالي اشتغال 1387- تيرماه 1390 و نماينده معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي در شوراي عالي پول و اعتبار 1387- تيرماه 1390 همچنین دبير شوراي اقتصاد طی سال های  1386-1389 و دبير ستاد تدوين برنامه پنجم توسعه از سال  1386 تا 1389 و همچنین دبير ستاد تلفيق و هماهنگي برنامه پنجم 1387 - 1389 را ثبت کرده است.
 
مسعود مزینی دیگر عضو هیات عامل و معاون سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی بود؛ وی از تیر ماه سال 1381 تا آبان ماه سال 1388 نماینده جمهوری اسلامی ایران و مشاور ارشد مدیراجرایی بانک جهانی ناظر بر گروه کشور های ایران،الجزایر،پاکستان، افغانستان،غنا،تونس و مراکش بود.
 
سید محمدسعید نوری نائینی عضو دیگر هیأت عامل و معاون اقتصادی و همکاری های بین الملل بود. از پست‌های مدیریتی در سطح بین‌المللی وی می توان به ریاست کمیته ویژه کنفرانس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد برای برنامه‌ریزی اصلاحات ساختاری آن سازمان 92-1387 ،  رئیس مستقل شورای سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد- رم 88-1385 ، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) 84-1373 اشاره کرد.
نظرات بینندگان