arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۵

پزشکیان: باید واقعیت ها را به درستی برای مردم بازگو کرد /وحدت جهانی علیه ایران شکسته شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رییس مجلس تاکید دارد برجام دستاوردهای بزرگی برای کشور و ملت داشته است و شیطنت های آمریکا و اسراییل هم در این مسیر به خاطر ذات دشمنی آنان با ملت ایران است.

 ضیافت افطار دست اندرکاران برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان برگزار شد.در ابتدای این مراسم دکتر مسعود پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث ها و تبادل نظرات گوناگون میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسولان هسته ای و سیاست خارجی پیرامون برنامه هسته ای کشور و مسیری که باید در این راستا طی شود، گفت: پیش از برجام هر قطعنامه ای علیه ایران در سازمان ملل متحد با رای بالا به تصویب می رسید، اما امروز وحدت جهانی علیه کشور ما شکسته شده و این دستاورد بزرگ برجام است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید واقعیت ها را به درستی برای مردم بازگو کرده و مسیر حرکت و هدفمان را بدانیم، خاطر نشان کرد: برجام دستاوردهای بزرگی برای کشور و ملت داشته است و شیطنت های آمریکا و اسراییل هم در این مسیر به خاطر ذات دشمنی آنان با ملت ایران است.

پزشکیان با بیان اینکه دشمنان ملت ایران نمی خواهند تا این کشور و مردم روی پای خود بایستند، گفت: ملت ایران روی پای خود خواهد ایستاد و از مسیر تعامل و گفتگو برای رسیدن به اهداف خود استفاده خواهد کرد.

دکتر شافع استاد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی نیز در این مراسم در بیان ابعاد حقوقی دستاورد برجام با اشاره به پروسه ارجاع برنامه ایران از آژانس به شورای امنیت و صدور قطعنامه ها علیه ایران، افزود: برجام نشان داد که حقوق بین الملل ضمانت اجرایی داشته و با استفاده از قواعد حقوق بین الملل می شود یک چالش بزرگ را پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه این موفقیت نشان داد که تیم مذاکره کننده هسته توانستند دستاوردهای بزرگی را نصیب ملت ایران کنند، اظهار داشت: مهمترین دستاورد حقوقی توافق برجام پایان دادن به یک چالش بزرگ در فصل هفتم منشور سازمان ملل علیه ایران بود.

این استاد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه موضوع هسته ای ایران و رفتن پرونده به فصل ٧ می توانست در تفاسیر گسترده ای بهانه ها را برای حمله نظامی به ایران فراهم بیاورد، گفت: برجام توانست پرونده ایران را از چارچوب فصل ٧ بیرون بیاورد و این در تاریخ حقوق بین الملل بی نظیر است.

دکتر شافع خاطرنشان کرد: برجام شجاعتی به ایران داد که به دیگر چالش ها و مسائل خود نیز در عرصه بین الملل از منظری حقوقی بنگرد.

وی با اشاره اینکه خوشبختانه امروز یک نگاه جدید مبتنی بر حقوق بین الملل در عرصه سیاست خارجی کشور وجود دارد، گفت: دستاوردی که امروز تیم مذاکره کننده هسته ای در توافق برجام به دست آورده نشان از قدرت تعامل، درایت، بصیرت و توانایی این تیم است.

دکتر عقیلی مدیر عامل بانک خاورمیانه نیز بر ضرورت اصلاح سیستم بانکی داخلی برای ارتباط با بانک های بین المللی تاکید کرد و گفت: اگر بانک های داخلی با احتیاجات بین المللی تطبیق یابند، قطعا بانک های بزرگ دنیا علاقمند به همکاری با بانک های کشور خواهند بود.




منبع: پایگاه ریاست جمهوری

برچسب ها: خاورمیانه ، برجام ، ضیافت
نظرات بینندگان