arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۰

افزایش نرخ دلار، ساعتی شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با آغاز سیاست جدید بانك مركزی مبنی برافزایش قیمت دلار در بازار رسمی بار دیگر نرخ دلار در بازار آزاد در روز جاری تغییرات ساعتی را تجربه كرد.

به گزارش فارس؛ این ارز كه ساعتی قبل در بازار آزاد تهران از مردم با نرخ 1178 تومان خریداری و با قیمت 1188 تومان به فروش می‌رسید هم‌اكنون در ساعت نگارش این گزارش از 1200 تومان نیز گذشته و به 1220 تومان رسیده و با قیمت 1205 تومان از مردم خریداری می‌شود. این نرخ‌ها دیروز در صرافی‌های پایتخت 1190 تومان و 1188 تومان بود.

این افزایش یكباره قیمت درحالی روی داده است كه بانك مركزی از امروز به منظور اجرای سیاست یكسان‌سازی نرخ ارز اقدام به افزایش نرخ دلار رسمی در بازار كرده است اما آنطور كه از شواهد و قرائن و وضعیت موجود خرید و فروش ارز در صرافی‌ها برداشت می‌شود این است كه بازار ارز به همین راحتی تن به تك نرخی شدن ارز در بازار نخواهد داد.

صرافی‌های خیابان فردوسی كه از روزهای اخیر نیز چندان مایل به خرید و فروش ارز نبودند امروز هم مشابه روزهای قبل نه تنها نرخی برای خرید و فروش دلار روی تابلوهای خود قید نكرده‌اند از فروش ارز مسافرتی ممانعت كرده و تعداد انگشت شماری از آنها ارز آزاد آنهم با قیمت‌های متفاوت برای فروش به متقاضایان عرضه می‌كنند.

بانك مركزی در هفته‌های اخیر بارها تأكید كرده است كه اجازه افزایش سوداگری و حباب در بازار ارز را نمی‌دهد و با هر برنامه‌ای مانع از ادامه التهاب در بازار خواهد شد اما به هر حال بازار این روزها بار دیگر در مسیر التهابات غیر قابل پیش‌بینی قرار گرفته و تغییرات لحظه‌ای نرخ‌ها نیز موید این موضوع است.

در كنار نرخ دلار سایر ارزهای رسمی نیز امروز در بازار به شدت افزایش یافته است به نحوی كه یورو با قیمت 1718 تومان خریداری و 1720 تومان فروخته می‌شود.

البته این ارز در بازار آزاد و در صرافی‌ها با قیمت 1720 تومان خریداری و 1730 تومان به فروش می‌رسد.
پوند انگلیس نیز امروز از سوی بانك مركزی با نرخ 1924 تومان برای خرید و با نرخ 1930 تومان برای فروش نرخ‌گذاری شده است.

این ارز در صرافی‌ها و بازار آزاد با قیمت 1965 تومان خریداری و 1977 تومان به فروش می‌رسد.

در بازار آزاد نیز فرانك سوئیس با نرخ 1390 تومان برای خرید و 1400 تومان برای فروش نرخ‌گذاری شده است. این ارز در بازار رسمی 1401 تومان برای خرید و 1405 تومان برای فروش قیمت‌گذرای شده است.

نظرات بینندگان