arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۵

ارسال فیش حقوقی قالیباف به سازمان بازرسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، گفت: حقوق اعضای شورا موضوع پوشیده و مبهمی نیست، بنابراین از هیات رییسه می خواهم در مورد آن به مردم توضیح دهند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل دوستی در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به موضوع فیش های حقوقی غیر متعارف، گفت: اکنون که جو سازی‌هایی در خصوص مبالغ دریافتی مدیران به راه افتاده ،بهتر است ما هم در جهت تنویر افکار عمومی عمل کنیم و آنچه مربوط به حقوق اعضای شورا است را بیان کنیم.

وی ادامه داد:حقوق اعضای شورا کاملا مشخص و بر اساس قانون است. بنابراین موضوعی پوشیده و مبهم نیست و من از هیات رییسه درخواست می‌کنم در این خصوص به مردم توضیح بدهند.

وی همچنین افزود: در مورد حقوق شهردار نیز بایستی توضیح لازم داده شود تا شائبه به وجود آمده رفع شود؛ چرا که حقوق شهردار تهران بر اساس آیین نامه مالی معاملاتی شهرداری است.

در ادامه احمد حکیمی پور رئیس کمیته میراث فرهنگی نیز گفت:در خصوص حقوق شهردار اخباری منتشر شده که این اخبار ابهام ایجاد می‌کند و به نظرم باید برای تنویر افکار عمومی ،شفاف سازی شود .

در ادامه جلسه ناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری وامور شورای شهرداری تهران نیز، گفت :حقوق شهردار تهران هر سال در لایحه بودجه شهرداری که به شورا پیشنهاد می شود در دو ردیف حقوق و مزایا آورده می شود تا به تصویب شورا برسد.

بنا برگزارش سایت شورای شهر، وی ادامه داد : در گزارش تفریغی هم که ما به شورا ارائه می دهیم عملکرد حقوق شهردار در دو ردیف جداگانه حقوق و مزایا آورده می‌شود، که در سال 94 حقوق پایه شهردار تهران بر اساس تفریغ بودجه 9 میلیون تومان و مزایای آن نیز که در ردیف جداگانه بوده در کل سال 123 میلیون تومان بوده، یعنی به بیانی در سال 94 حقوق ماهانه شهردار بالغ بر 10 میلیون و اندی شده است.

امانی افزود: طبق قانون، شهرداران کشور یک حق عمرانی هم می‌گیرند که در واقع ترکیبی از آیتم‌های متعدد حقوقی است که شامل حقوق مبنا، حق سنوات، فوق العاده شغل و مواردی دیگر می‌شود که وقتی ضریب را اعمال می‌کنیم، 4 میلیون تومان حق عمرانی نیز به دریافتی شهردار اضافه می‌شود که با جمع مبلغ 10 میلیون تومان ، کل مبلغ دریافتی شهردار تهران ماهانه 14 میلیون تومان در سال 94 بوده است.

امانی تصریح کرد : این در حالی است که قالیباف به سبب اینکه از دانشگاه تهران به شهرداری تهران مامور هستند و به واسطه بیمه و بازنشستگی از آنجا نیز حقوق و مزایای دریافت می‌کنند اما تمام این حقوق و مزایا که بالغ بر 6.5 تا 7 میلیون تومان می‌شود را بر می‌گردانند و عملا بیش از 14 میلیون تومان ماهانه، هیچ دریافتی دیگری ندارد. بر این اساس رقم دریافتی شهردار تهران مطابق قانون است و بنا بر اعلامی که سازمان بازرسی کل کشور از همه دستگاه‌های داشت فیش حقوقی شهردار و معاونان شهردار را به این سازمان ارسال کردیم و تابع نظرات مسئولان هستیم.
 
نظرات بینندگان