arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۱۳ تير ۱۳۹۵

شکست نتانیاهو برای همراه‌کردن پوتین علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه اسرائیلی در گزارشی اعلام کرد علیرغم سفرهای مرتب اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو، وی موفق نشده «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را در موضوعاتی مانند ایران، حزب الله و سوریه با خود همراه کند.
 
به گزارش انتخاب، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا دیدارهای خود با مقامات روسی را افزایش داده به نحوی که در کمتر از دو ماه، دو بار به روسیه رفته و با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد اما توافقی جدی در موضوعات اساسی یعنی حزب‌الله، ایران و موضوع فلسطین رخ نداد.
 
«عرب‌پست» به نقل از روزنامه «جروزالم پست» نوشت: علیرغم اینکه روابط سیاسی میان طرفین روسی و اسرائیلی محکم است و رئیس‌جمهور روسیه روابطی خوب با نتانیاهو دارد اما میان آنها ائتلاف با تفاهم راهبردی که بتواند بر روابط دو طرف در کشورهای منطقه تاثیر بگذارد، میان آنها وجود ندارد و دلیلش آن است که فاصله میان نتانیاهو و پوتین برای رسیدن به اینچنین رابطه قوی همچنان زیاد است.
 
در ادامه این گزارش آمده است: اختلافات میان روسیه و اسرائیل در موضوع ایران، سوریه و حزب الله زیاد است به نحوی که پس از دیدار اخیر نتانیاهو و پوتین، روزنامه‌های روسیه اینگونه تیترهایی زدند: «تو دهنی روسیه به اسرائیل». این تیترها آنچه در پشت پرده است را نشان می‌دهد.
 
جروزالم پست افزود: دلیل این اختلاف آن است که پوتین همچنان معتقد به بقای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه است و روسیه باید به جنگ خود علیه داعش در اراضی سوریه ادامه دهد؛ دیگر اینکه پوتین معتقد است حزب‌الله لبنان و ایران در این اوضاع آشفته منطقه خاورمیانه، متحدان واقعی مسکو هستند.
 
در ادامه این گزارش آمده است: تلاش‌های ناامیدانه نتانیاهو برای اینکه روسیه باور کند که اسرائیل بهترین دوست مسکو در منطقه است به جایی نرسید و افکار برای برای همراه شدن اسرائیل و روسیه در جنگش علیه داعش در جولان از هم پاشید.
 
این روزنامه در ادامه اعلام کرد دلیل اساسی دیدارهای نتانیاهو و پوتین در سایه اختلافات واضح است و آن این است که پوتین معتقد است یهودیان نفوذ اقتصادی بسیاری در آمریکا دارند و این به جذب سرمایه‌گذار‌های آنها در روسیه کمک می کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان