arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۰

چراغ سبز فیفا به دختران فوتبالیست ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) گفت: در تلاش هستیم راه حلی برای بازی کردن تیم فوتبال بانوان ایران که بر داشتن حجاب تاکید دارند، پیدا کنیم.

به گزارش انتخاب،مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: "علی بن الحسین" نایب رئیس فیفا که اخیرا فعالیت رسمی خود را در این پست آغاز کرده، تاکید کرد: با توجه به اصرار تیم ملی فوتبال بانوان ایران در زمینه داشتن حجاب و عدم استفاده از پوششهای مورد نظر فیفا، راه حلی برای پایان داده به این مشکل پیدا می کنیم.

وی تاکید کرد: این مسئله مهمی است که در نظر دارم کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا را در جریان آن بگذارم تا با یکدیگر راه حلی برایش پیدا کنیم که هم بازی و هم فرهنگ را محترم بشمارد.

نایب رئیس فیفا افزود: فوتبال همان صداقت و احترام است و مطمئنم که می توانیم راه حلی برای این مسئله پیدا کنیم. من از حامیان جدی فوتبال بانوان هستم و در پی حل تمامی مسائل در راستای انجام بازی فوتبال توسط بانوان کل قاره می باشم.

از سوی دیگر، "مصطفی مصلح زاده" سفیر ایران در اردن در کنفرانسی خبری در جمع رسانه های این کشور، تصمیم اخیر فیفا درباره تیم ملی فوتبال بانوان ایران را یک تصمیم سیاسی، غیر قانونی و حتی در منافات با مسائل انسانی دانست.

سفیر ایران همچنین از رسانه های اردنی و "ژانت هسترین" سرمربی تیم فوتبال بانوان اردن که با تیم بانوان ایران در این مسئله ابراز همدردی کردند، تمجید کرد.

این در حالی است که تیم ملی فوتبال بانوان ایران اخیرا از سوی "سوسن تقوی" ناظر بحرینی فیفا از بازی در رقابتهای راهیابی به المپیک 2012 لندن منع شد. فیفا در نهایت نتیجه بازی ایران و اردن را سه بر صفر به سود اردن اعلام کرد که این مسئله با اعتراضات شدید مقامات فوتبالی ایران مواجه شد.

خاطرنشان می شود علی بن الحسین از شخصیتهای بلندپایه اردنی است که در ماه ژانویه گذشته در رقابت با نماینده کره جنوبی، نایب رئیسی فیفا را از آن خود کرد.

 

نظرات بینندگان