arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۵

صادرات تسلیحات آلمان در سال 2015 دو برابر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه آلمانی دی ولت نوشت: فروش جنگ‌افزار آلمانی افزایشی چشمگیر یافته و صادرات این جنگ‌افزارها با دو برابر شدن به میزان 7،86 میلیارد یورو در سال رسیده است.

روزنامه آلمانی 'دی ولت' در شماره روز یکشنبه به نقل از 'گزارش وزارت اقتصاد آلمان درباره صادرات جنگ‌افزار در سال 2015' گزارش داد: «در سال 2015 مجوزهایی برای صادرات جنگ افزار (به شرکت‌های گوناگون) به بهای 7،86 میلیارد یورو داده شده است.»

بهای جنگ‌افزارهایی که دولت آلمان در سال 2014 اجازه صادرات آنها را داده بود، در مجموع 3،97 میلیارد یورو بود.

به گزارش 'دی ولت' صادرات جنگ‌افزار آلمانی در سال 2015 به بالاترین سطح خود از آغاز قرن بیست و یکم رسیده است.

رقمی که هم اکنون منتشر شده حتی بیش از رقمی است که زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان، در ماه فوریه گذشته اعلام کرده بود. گابریل گفته بود که میزان صادرات تسلیحاتی آلمان در سال 2015 بالغ بر 7،5 میلیارد یورو بوده است.

به گزارش 'دی ولت'، دولت آلمان در سال 2015 هم مثل سال پیش از آن صدها درخواست برای صدور سلاح را رد کرده است. با این حال12 هزار و 678 تقاضا پذیرفته شده که 597 مورد بیش از تقاضاهای سال 2014 بوده است.

'دی ولت' در ادامه می‌نویسد، وزارت اقتصاد آلمان در عین حال که در گزارش 180 صفحه‌ای خود از افزایش صادرات تسلیحاتی این کشور خبر داده، 'عواملی ویژه' را در رشد صادرات این کالا از آلمان دخیل دانسته است. برای نمونه در سال 2015 اجازه صدور چهار هواپیمای سوخت‌رسان به بریتانیا به ارزش 1،1 میلیارد یورو داده شده است؛ همچنین اجازه صادرات زره‌پوش و دیگر خودروهای جنگی به قطر به ارزش 1،6 میلیارد دلار.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان حاضر به موضع‌گیری درباره این گزارش نشده است. قرار است کابینه دولت آلمان این گزارش را در روز چهارشنبه آینده (6 ژوئیه) بررسی کند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: تسلیحات ، یورو ، زره پوش
نظرات بینندگان