arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۰

چرا آمار فروش تئاتر شهر اعلام نمي شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تئاتر بدون مخاطب هيچگاه تحقق پيدا نمي کند. بنابراين استقبال مخاطب مي تواند معيار مطلوبي براي سنجش ميزان موفقيت تئاترها باشد.
 
به گزارش انتخاب؛ حتماً شنيده ايد که در اخبار رسانه ها اعلام شده فلان نمايش پر فروش ترين تئاتر سال شد و نمايش ديگر رکورد فروش فلان تالار را شکست. اما اينکه اين آمار و ارقام چقدر نشان دهنده ميزان استقبال تماشاگران هستند بحث ديگري است.
 در ميان آثاري که در طول سال به اجراي عموم در مي آيند، تئاترهايي وجود دارند که دعوت نامه ها و بليت هاي رايگان چند هزار تايي شان به سازمانها و نهادهاي دولتي و غير دولتي هديه مي شود و نمايش هايي نيز هستند که بليت هايشان هيچگاه به رايگان عرضه نمي شود.
 
 اينکه توزيع رايگان بليت چه تأثيري در اقتصاد تئاتر دارد بحث ديگري است، اما خوب مي دانيم که احتمالا آمار و ارقام استقبال تماشاگران از تئاتر هميشه نشان دهنده استقبال واقعي مخاطبان از تئاترها نبوده و شرايط ديگري هم در اين ميان دخالت داشته اند.

اين روزها سايت تئاتر شهر ظاهراً تمايل چنداني به انتشار و اعلام آمار فروش بليت تالارهايش نشان نمي دهد. در خبرها آمده بود که تئاتر شهر در کشور رکورددار تغيير مديريت در سال گذشته بوده است. شايد مسأله تغييرات هم در اين مورد دخيل بوده باشد. اما اميدواريم که عدم اعلام آمار فروش تئاتر شهر با عدم استقبال اين روزهاي مخاطبان از تئاتر در ارتباط نباشد...

 

نظرات بینندگان