arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

ماجرای مصوبه‌ اخیر درباره‌ی فیلم خارجی چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی اظهارات اخیر سخنگوی شورای صنفی نمایش مبنی بر اینکه هر سینمایی که متقاضی اکران فیلم خارجی است باید از وزارت ارشاد و شورای صنفی نمایش مجوز بگیرد، براساس پیگیری خبرنگار ایسنا گویا شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما، این موضوع را برای اجرایی شدن پیگیری کرده است.

علیرضا داودنژاد یکی از اعضاء شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما به ایسنا گفت: این مصوبه اخیر شورای صنفی نمایش به نمایش‌های محدود فیلم‌های خارجی مربوط می‌شود که در بعضی از سالن‌ها بصورت تک سانس و یا در قالب "سینما تک"‌ها فیلم خارجی به نمایش می‌گذارند و در راستای پیگیری اعضاء شورایعالی تهیه‌کنندگان مقرر شد طبق مصوبه شورای صنفی برای اکران بعضی فیلم‌های خارجی ضروری باشد که فیلم‌ها مدارک حقوقی و قانونی برای نمایش ارایه کنند و بعد حتما باید پروانه نمایش بگیرند و ضمنا بدون‌ حواله شورای صنفی نمایش حتی برای یک سانس هم نمی‌توانند، اکران کنند!

او تاکید کرد: به صلاح سینمای ایران نیست که این فیلم‌ها بدون طی کردن مراحل قانونی و بدون نظارت شورای صنفی نمایش اکران شوند.

داودنژاد در پاسخ به اینکه آیا همچنان مخالف اکران گسترده فیلم خارجی است؟ پاسخ داد: من مخالفت قطعی اکران فیلم خارجی نیستم بلکه موافق رقابت هم هستم اما تاکید دارم که واردات و نمایش فیلم خارجی باید بگونه‌ای باشد که موجب تقویت و رشد سینمای ایران شود بنابراین باید ظرفیت اکران و نمایش در داخل کشور برای فیلم ایرانی به میزان کافی فراهم باشد تا اگر فرصت نمایش فیلم خارجی پیش آمد،رقابت سالمی اتفاق بی‌افتد.

این کارگردان همچنین در پاسخ به اینکه آیا با این مصوبه‌ی اخیر شورای صنفی نمایش،شرایط اکران گسترده فیلم‌های خارجی هم فراهم می‌شود؟ پاسخ داد: نه این مصوبه اخیر شورای صنفی به اکران گسترده فیلم خارجی ربطی ندارد.

نظرات بینندگان