arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۵

پیام تسلیت رییس سازمان سینمایی/سینمای ایران عزادار شد

رییس سازمان سینمایی در پیامی به مناسبت درگذشت عباس کیارستمی نوشت: روز تلخ سینمای جهان سرانجام رسید. سینمای ایران عزادارشد. کیارستمی رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان سینمایی در پیامی به مناسبت درگذشت عباس کیارستمی نوشت: روز تلخ سینمای جهان سرانجام رسید. سینمای ایران عزادارشد. کیارستمی رفت.

به گزارش انتخاب، حجت الله ایوبی؛ رییس سازمان سینمایی با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود ضمن ابراز تاسف از درگذشت عباس کیارستمی نوشت: «روز تلخ سینمای جهان سرانجام رسید. سینمای ایران عزادارشد. کیارستمی رفت. اگر چه تلخ است و باور نکردنی. اما باید از امروز سینمای ایران روزگارش را بدون آن چهره دلنشین و آرام و سرشار از لبخند به زندگی سپری کند. کیارستمی رفت اما راهش و نگاهش برای همیشه می ماند. شکوفه هایی که روئیدند در وزش باران اندیشه های کیارستمی می شکفند همچنان در ایران و جهان. کیارستمی یعنی باران، یعنی شکوفه یعنی رویش، یعنی هنربا  تجربه های  تازه. از بذرهایی که او نشاند در جانها و دلها،  می آیند در پی هم  بوستانها و گلستانها. او رفت اما گشود پنجره هایی فراوان به زندگی. روزنه هایی  به نور و روشنایی. روایت  کرد بی هیچ ادعا، شعر و ادب ایرانی. تسلای خاطر همه شما سینماگران و سینما دوستان آن همه شروق است که می بینیم در این غروب دلگیر.  آن همه برآمدن که هست دراین فروشدن.

فروشدن چو بدیدی برآمدن بنگر            غروب شمس و قمر را چرا زیان باشد
تو را غروب نماید ولی شروق بود         لحد چو حبس نماید خلاص جان باشد
کدام دانه فرورفت در زمین که نرست     چرا به دانه انسانت این گمان باشد
این غم جانکاه را از همه وجود به مردم ایران بویژه سینماگران گرامی تسلیت می گویم.»
نظرات بینندگان