arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۵

دستور نعمت‌زاده برای چندشغله‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر صنعت با صدور دستوری خواستار تک‌شغله کردن معاونان و مدیرانی شده است که در هیات‌مدیره شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت حضور دارند.

به گزارش انتخاب، تا همین چند وقت پیش که فشارهای رسانه‌ای و نمایندگان مجلس بالای سر محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار نداشت، او خود سردمدار چند شغله‌ها در سالیان گذشته به شمار می‌رفت. او در هیات مدیره‌های بسیاری حضور داشت که بعدها منجر به استعفای او از هیات مدیره شرکت‌ها شد.
 
اکنون او خود در نامه‌ای به معاونش، خواستار کنار رفتن مدیران و معاونانی شده است که علاوه بر پست وزارتی خود، در سایر هیات مدیره شرکت‌ها نیز دارای سمت بودند.
 
محمدرضا فیاض گفت: بعد از ابلاغ قانون مبنی بر محدودیت چندشغله بودن مدیران و معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور دستوری، خواستار شناسایی این افراد در وزارت صنعت و برکناری آنها تا قبل از برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها شده است.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: انشااله تا پیش از فرا رسیدن فصل مجامع، تمامی مدیران چندشغله وزارت صنعت برکنار می‌شوند و هر یک از مدیران تنها می‌توانند در هیات مدیره یک شرکت در راستای مسئولیت خود عضو باشند.
 
وی همچنین تصریح کرد: آقای صالحی نیا به عنوان معاون امور تولید وزیر صنعت، معدن و تجارت هم اکنون تنها در یکی از شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در سمت هیات مدیره مشغول به فعالیت است و قانون هم به او این اجازه را داده است که بتواند علاوه بر پست فعلی خود در وزارت صنعت، در یک شرکت هم عضو هیات مدیره باشد.
 
بررسی‌های خبرنگار مهر حکایت از آن دارد که هم اکنون محسن صالحی‌نیا، علاوه بر پست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو و عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هم مشغول به فعالیت است. همچنین امیرحسین قناتی، مدیرکل خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا است.
 
در عین حال، ولی‌اله افخمی راد، معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران است. مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو هم رئیس هیات مدیره شرکت ملی مس ایران و عضو هیات مدیره فولاد مبارکه است.
 
همچنین مجتبی خسروتاج، علاوه بر قائم‌مقامی وزیر صنعت، معدن و تجارت مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت هرمزان تجارت گستر کیش و مدیرعامل شرکت پترو تجارت هرمزان است که پیش از این، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به عنوان عضو دیگر هیات مدیره این شرکت بود. این شرکت در سال ۹۱ به ثبت رسیده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان