arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۰
نماینده مجلس فاش کرد؛

اعراب از ذخایر نفتی و گازی ایران برداشت می‌کنند!

مسئولان نفتی کشورهای شریک ایران در میدان‌های نفتی و گازی در جنوب و غرب کشور مانند قطر و عراق با استفاده از فناوری های روز دنیا در حال فروش منابع نفتی و گازی ایران هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون انرژی مجلس با هشدار در باره وضع توسعه میدان‌های مشترک گفت: کشورهای شریک ایران در میدان‌های نفتی و گازی مرزی به‌ ویژه قطر و عراق با سرمایه‌گذاری‌های گسترده و استفاده از دانش و توان شرکت‌های بین‌المللی، در حال توسعه این میدان‌ها هستند و افزون بر سهم خود، از ذخایر نفتی و گازی ایران هم برداشت می‌کنند.
 
به گزارش انتخاب ؛ مؤید حسینی‌صدر تصریح کرد: با توجه به این که در توسعه میدان‌های نفتی و گازی مشترک، کشورهای دیگر هم به تولید ادامه می‌دهند، مسئولان وزارت نفت باید با شتاب بیشتری میدان‌های هیدروکربری مشترک را توسعه دهند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون مسئولان نفتی کشورهای شریک ایران در میدان‌های نفتی و گازی در جنوب و غرب کشور مانند قطر و عراق با استفاده از فناوری های روز دنیا در حال فروش منابع نفتی و گازی ایران هستند.

وی با یادآوری اینکه ایران در میدان گازی پارس جنوبی با قطر مشترک است، اظهار کرد: مسئولان این کشور عربی با استفاده از دانش و تکنولوژی مدرن دنیا در زمینه توسعه میدان‌های نفتی و گازی در حال حفاری‌های افقی در میدان گازی پارس جنوبی هستند و با استفاده از این روش منابع گازی بیشتری را به دست آورده‌اند.

حسینی‌صدر با بیان اینکه در توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی دو عامل زمان و تکنولوژی اهمیت زیادی دارد، گفت: مسئولان وزارت نفت باید با وارد کردن فناوری ها مدرن دنیا در زمینه توسعه میدان‌های نفتی و گازی، این میدان‌ها را با شتاب بیشتری توسعه دهند و ثروت ملی را حفظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مسئولان وزارت نفت برای توسعه هر چه بهتر و پرشتاب‌تر میدان‌های نفتی و گازی مشترک باید با تشکیل کنسرسیوم‌هایی متشکل از شرکت‌های نفتی و گازی ایران و خارجی، بستر مناسب برای بومی‌سازی تکنولوژی‌های مدرن دنیا را فراهم کنند و دانش متخصصان نفتی کشور را افزایش دهند.
نظرات بینندگان