arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۰

احمدی نژاد: ما می توانیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌جمهور گفت: هر ملتي اگر بخواهد سالم زندگي كند و سعادت را تجربه كند، بايد به علم و فناوري اهميت بدهد.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در مراسم رونمايي از سامانه راهبري جراحي هوشمند در بيمارستان امام خميني، با اشاره به اهميت سلامت جسم و جان گفت: هميشه توجه به موضوع سلامت داراي اهميت بالايي بوده و سلامت در نزد مردم نيز جايگاه بالايي دارد تا جايي كه طبيبان را حكيم نيز اطلاق مي‌كردند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه بخشي از كار در مقوله سلامت، بهداشت و پيشگيري است، ادامه داد: بخش مهم ديگر آن درمان است و در اين حوزه جراحي نقش مهمي را ايفا مي‌كند و خود جراحي نيز داراي بخش‌هاي گوناگوني است.

رييس‌جمهور با اشاره به كاربرد دستگاه رونمايي شده گفت: اين دستگاه كمك زيادي را به پزشكان مي‌كند و در واقع يك تصوير سه‌بعدي نسبتا دقيق را با دقت يك ميلي‌متري در اختيار پزشكان قرار مي‌دهد و پزشك نيز لحظه‌اي و به صورت مستمر كاري را كه در روي بدن انجام مي‌شود را مي‌بيند و اين اتفاق مهمي است و كمك زيادي را به پزشكان مي‌كند كه كار خود را با دقت انجام دهند، البته جراحان ايراني جراحان زبردستي هستند و اين به خاطر استعداد ايراني و مهارت بالايي است كه كسب مي‌كنند.

وي با بيان اين‌كه اين دستگاه باعث كاهش خطاي انساني مي‌شود، گفت: من بار ديگر به متخصصان و پزشكاني كه در اين پروژه مشغول به كار بودند و در آن تلاش كردند صميمانه تبريك مي‌گويم.

وي ادامه داد: اگر بخواهيم به سعادت و آرامش جسم و جان برسيم، نيازمند علم هستيم، علمي كه تبديل به فناوري شود و به زندگي انسان كمك كند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: هر فرهنگ، انديشه و مكتبي اگر بخواهد حقانيت خود را اثبات كند و ماندگار شود، بايد تاثير مفيد و ماندگاري در زندگي انسان داشته باشد و نشان دهد كه در راستاي خدمت به انسان و سعادت انسان كارآمد است.

احمدي‌نژاد با اشاره به پيشتازي انديشمندان ما در دوران گذشته در عرصه‌ علم و دانش گفت: اگر ما به برخي از مقاطع تاريخي خود در گذشته افتخار مي‌كنيم، به خاطر اين است كه در علم و انديشه سرآمد بوديم و امروز نيز وظيفه همان است، بايد سرآمد علم و انديشه در جهان باشيم.

احمدي‌نژاد گفت: ما بايد به سمتي برويم كه در عرصه‌ علمي حرف اول را بزنيم و اين كار شدني است و ما مي‌توانيم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه اين باور به توانستن است كه يك ملت را بالا مي‌برد، گفت: بايد احساس توانستن را هميشه زنده نگه داريم و اگر اين مقوله باشد، بقيه دنبال آن مي‌آيند. ملتي كه در سخت‌ترين شرايط مي‌تواند دانشمنداني را به جهان عرضه كند بعد از 800 - 900 سال هنوز حرف اول را مي‌زند اكنون مي‌تواند كه اين كار را انجام دهد.

وي با اشاره به اين‌كه در حال حاضر كشور‌ها به درجه اول، دوم و سوم تقسيم‌بندي مي‌شوند و كشور‌هايي كه درجه دوم و سوم هستند، بايد تحقير و چپاول را نيز تحمل كنند، ادامه داد: ما اگر اين باور توانستن را زنده نگه داريم، اين نسبت‌هاي موجود در جهان را مي‌توانيم تغيير دهيم. تا كي بايد در تريبون‌ها و محاسبات خود بگوييم "كشورهاي پيشرفته" كه طرح اين موضوع يعني خودمان را در موضع پيشرفته نمي‌دانيم. ما مي‌توانيم اين نسبت را تغيير دهيم و به جايي برسيم كه وقتي ديگران حرف مي‌زنند و از عبارت كشورهاي پيشرفته استفاده مي‌كنند، نام ايران تداعي شود. امروز اين امكانات در اختيار ماست و اين شدني است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه بايد اين نسبت عوض شود و همه بايد عزيز باشند، گفت: در صدر آن بايد تلاش كنيم كه خودمان به آن نقطه برسيم و ما مي‌توانيم.

رييسجمهور با بيان اين‌كه امروز خوشبختانه شاهد يك جوشش و شكوفايي بي‌نظير هستيم و من باور دارم كه كاري نيست كه ديگران بتوانند در عرصه‌ علم و پيشرفت انجام دهند و ما ايرانيان نتوانيم، تصريح كرد: خوشبختانه مراكز پژوهشي ما با عزم راسخ، همتي بلند و با يك نگاه انساني و با اعتماد بي‌نظير تلاش و كوشش مي‌كنند و روزي را مي‌بينم كه به لطف خدا ايران سرآمد علم و فناوري در دنياست و از لحاظ فناوري به متخصصان ايراني مراجعه كنند و اين حق ملت ايران است كه به آنجا برسيم.

احمدي‌نژاد هم‌چنين با اشاره به اهميت دستگاه ساخته شده گفت: تمام اتاق‌هاي عمل كشور كه در جراحي‌ها به اين دستگاه نيازمند هستند به آن مجهز شوند و هزينه‌اش را ما مي‌پردازيم.

احمدي‌نژاد خطاب به متخصصان حاضر در اين جلسه گفت: نگاه شما به كارهايي كه انجام مي‌دهيد نگاه برون‌مرزي باشد. در گزارشي كه ارائه دادند گفتند كشورهاي منطقه ميليون‌ها دلار از اين تجهيزات پزشكي را وارد مي‌كنند، بنابراين وقتي ما دستگاه را با كيفيت بهتر و ارزان‌تر مي‌سازيم، چرا نبايد بازار منطقه در اين ارتباط در اختيار ما باشد.

وي تاكيد كرد: نگاه دانشمندان و ملت ما به مقوله درمان و سلامت نگاه تجاري و صنعتي نيست بلكه نگاهي انساني است.

در اين مراسم مرضيه وحيددستجردي وزير بهداشت، باقر لاريجاني رييس دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه تهران، تعدادي از مسوولان بيمارستان امام خميني و مسوولان اين پروژه حضور داشتند.
نظرات بینندگان