arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۵

شمال کشور امروز و فردا بارانی است +جدول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس آخرین خروجی مدلهای هواشناسی طی دوشنبه و سه شنبه در استانهای ساحلی خزر ابرناكی، بارش باران، گاهی رعدوبرق پیش بینی می شود.

به گزارش انتخاب ، بر اساس آخرین خروجی مدلهای هواشناسی طی دوشنبه و سه شنبه در استانهای ساحلی خزر ابرناكی، بارش باران، گاهی رعدوبرق پیش بینی می شود، كه از اوایل شب دوشنبه و طی روز سه شنبه با نفوذ توده هوای خنك از عرضهای شمالی، كاهش نسبی دما در نوار شمالی كشور و تشدید بارش و وزش باد شدید در استانهای گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می شود. دریای خزر نیز دوشنبه و سه شنبه و با شدت بیشتر در چهارشنبه مواج می باشد.
 
گفتنی است سه شنبه و چهارشنبه در استان خراسان شمالی نیز رگبار و ورعدو برق و وزش باد رخ خواهد داد. در بعد از ظهر دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب به‌ویژه در مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.
 
در سه روز آینده در شرق كشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید واحتمال وقوع طوفان گردوخاك وجود دارد و دردوشنبه و سه شنبه استانهای قم، سمنان، مركزی، جنوب تهران، البرز، قزوین باد نسبتا شدید و گردوخاك و كاهش دید افقی پیش بینی می شود.
 
خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز در سه روز آینده مواج می باشند.
 
دمای تهران امروز در گرم ترین ساعت به 37درجه سانتی گراد می رسد

مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی بارش ها امشب و فردا در استان های گیلان، مازندران و گلستان تقویت و تشدید می شود، همچنین فردا بارش ها به شمال شرق کشور یعنی خراسان شمالی نیز می رسد.
 
وی گفت: در نیمه شرقی کشور نیز به ویژه در منطقه زابل وزش باد باعث ایجاد پدیده گردو خاک می شود، در دامنه های جنوبی البرز مثل زنجان، قزوین، بخش های جنوبی تهران، مرکزی، قم، سمنان نیز وزش باد می تواند باعث بروز پدیده گردو خاک شود.
 
طبق پیش بینی ها سواحل جنوبی کشور یعنی خلیج فارس و بخش های شرقی دریای عمان به دلیل وزش باد مواج و متلاطم خواهد بود.
 
شمال کشور امروز و فردا بارانی است +جدول

نظرات بینندگان