arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۰

پیام تازه القاعده به آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرد شماره دو تشكيلات القاعده با بيان اين‌كه آمريكا نبايد از مرگ بن لادن خوشحال باشد، اين كشور و هم‌پيمانانش را به حملات بيشتر تهديد كرد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، ايمن الظواهري، مرد شماره دو تشكيلات القاعده در نوار ويديويي جديدش به آمريكايي‌ها هشدار داد تا از مرگ اسامه بن لادن، رهبر تشكيلات القاعده خيلي خوشحال نباشند زيرا حملات تشكيلات القاعده عليه آمريكا و هم‌پيمانانش تشديد مي‌شود.

بر اساس گزارش سايت اينترنتي الجزيره، الظواهري همچنين عنوان داشت، راه بن لادن براي اخراج اشغالگران از سرزمين‌هاي اسلامي و پاكسازي آن از ظلم و ظالمين ادامه مي‌يابد.

وي افزود: امروز آمريكا با يك فرد، گروه و طائفه روبرو نيست، بلكه با ملتي انقلابي و انتفاضه‌گر روبرو است.

مرد شماره دو تشكيلات القاعده حمايت اين تشكيلات را از انقلاب‌هاي جهان عرب اعلام كرد و با اشاره به انقلاب مردم يمن به آن‌ها هشدار داد تا فريب سياست‌هاي آمريكا و يا طرح شوراي همكاري خليج فارس را نخورند.

وي همچنين با ملاعمر، رهبر گروه طالبان افغانستان كه اعضاي گروهش فرماندهي جنگ عليه نيروهاي خارجي به رهبري آمريكا در افغانستان را بر عهده دارند، بيعت كرد.

الظواهري از مردم پاكستان نيز خواست تا عليه حاكمان خود كه آن‌ها را "فاسد" توصيف كرده، قيام كنند.

وي گفت: دولت آمريكا با چهار شكست روبرو شده است؛ شكست اول در حملات 11 سپتامبر، دوم در عراق، سوم در افغانستان و چهارم در سقوط نظام‌هاي عربي.

وي همچنين بن لادن را حتي پس از مرگش عامل وحشت و هراس آمريكايي‌ها دانست.

الظواهري در پايان از آمريكا خواست تا از مرگ بن لادن خوشحال نباشد، بلكه منتظر چيزي باشد كه جايگزين اين شادماني خواهد شد.

نظرات بینندگان