arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۰

حمله خمپاره اي به "عبدالله صالح" كار ايران بود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت صهیونیستی" دبکا" که به انتشار مطالب نظامی - امنیتی مشهور است در گزارشی مدعی شد که مقامات یمنی سعی می کنند ایران را در حوادث اخیر این کشور، متهم کنند.

به گزارش عصر ایران، دبکا در این گزارش گفته است که برخی از مقامات امنیتی یمن معتقدند تهران در حمله خمپاره ای اخیر به کاخ رئیس جمهور یمن و زخمی شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهور دخالت داشته است.

صالح به همراه شماری از دولتمردان ارشد از جمله نخست وزیر، معاون نخست وزیر و رئیس پارلمان در حمله خمپاره ای روز جمعه گذشته به کاخ ریاست جمهوری، به شدت زخمی شده و برای معالجه به عربستان سعودی منتقل شدند.

گرچه در ابتدا گفته شد که صالح تنها از ناحیه گردن و سینه با جراحت محدودی روبه رو شده است اما هم اکنون برخی منابع آگاه اعلام کرده اند که 40 درصد بدن صالح با سوختگی روبه رو شده است و او حتی یکی از ریه های خود را از دست داده است.

دولت یمن پیش از این ، مردان مسلح قبیله حاشد را مسئول حمله خمپاره ای به کاخ ریاست جمهوری متهم کرد اما این قبیله چنین اتهامی را نپذیرفته  و هنوز فرد یا گروهی مسولیت این اقدام را برعهده نگرفته است.

سایت صهیونیستی دبکا ادامه می دهد: بانگاهی به حادثه حمله خمپاره ای به کاخ ریاست جمهوری یمن متوجه می شویم که این حادثه نتیجه جنگ داخلی در یمن نیست بلکه این اقدام از سوی یک طرف خارجی صورت گرفته که این طرف خارجی یا ایران یا سوریه است.

ادعای این رسانه صهیونیستی در حالی است که یکی از نماینده پارلمان یمن اخیرا گفته است که شماری از نزدیکان رئیس جمهور یمن، وی را مور هدف حمله مسلحانه قرار داده اند.

این گزارش اضافه می کند: ایران و سوریه سعی دارند یمن را به سمت جنگ داخلی پیش ببرند تا از این طریق شورای همکاری خلیج فارس را با چالش مواجه کنند.

در این گزارش همچنین آمده است که شماری از سران گروه های استقلال طلب در جنوب یمن و گروه حوثی مستقر در شمال این کشور  در هفته های گذشته در دمشق نشستی را برگزار و درباره آینده یمن گفت و گو کرده اند . آنها همچنین نشست مشترکی را با مقامات امنیتی ایران و سوریه نیز داشته اند.

در این گزارش ادعا شده است که ایران از طریق ارائه سلاح به گروه های مسلح در زنگبار (کشور ساحلی دریای سرخ و واقع در نزدیکی یمن)، سعی در تاثیرگذاری در بحران یمن دارد. همچنین یمن به آمریکا و کشورهای جنوب خلیج فارس درباره قصد ایران برای دخالت در بحران این کشور، هشدار داده است.

یمن پیش از این نیز در هنگام بروز جنگ داخلی با گروه های حوثی در شمال این کشور، ایران را به دخالت در بحران یمن متهم کرد.

با این حال براساس اسناد محرمانه وزارت خارجه آمریکا که توسط سایت ویکی لیکس فاش شدند؛ بارها دروغ بودن ادعاهای دولت یمن درباره دخالت ایران ، مشخص شده است.
نظرات بینندگان