arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۰

رسوايي جديد در فوتبال ايتاليا به اوج مي رسد؛ 30 بازي مشکوک به شرط بندي

مارکو پيراني، دندانپزشکي که در رابطه با رسوايي اخيرتازه فوتبال ايتاليا مبني بر شرط بندي هاي صورت گرفته براي تغيير نتايج بازي هاي سري...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مارکو پيراني، دندانپزشکي که در رابطه با رسوايي اخيرتازه فوتبال ايتاليا مبني بر شرط بندي هاي صورت گرفته براي تغيير نتايج بازي هاي سري A و B اين کشور دستگير شده در جريان بازجويي 7 ساعته روز سه شنبه خود اعتراف ها و جزئيات تازه اي در مورد اين پرونده به زبان آورد و از 30 مسابقه اي که روي نتيجه آنها شرط بندي به صورت موفق صورت گرفته حرف زد.

به گزارش انتخاب؛ اين در حالي بود که تا پيش از اين در مورد 18 مسابقه که به دليل شرط بندي روي آنها نتيجه حاصل شده در آنها شک و ترديد وجود داشت، صحبت شده بود و پيراني پيش از اين بازجويي از 3 مسابقه ديگر که 5 تيم حاضر در سري A ازجمله رم، لچه، جنوا، کالياري و فيورنتينا را هم به نوعي درگير اين ماجرا مي کرد، خبرداده بود.

پيراني اين اخبار را از صاحب اصلي چند مرکز شرط بندي بزرگ به نام ارودياني که قرار بود روز گذشته در برابر دادستان پرونده حاضر شود، شنيده بود. دادستان اين پرونده بعد از بازجويي پيراني اعلام کرد که درصورت اثبات گفته هاي او، مشکلات زيادي براي تيم هاي حاضر در سري A وجود خواهد داشت و به اين موضوع اشاره کرد که در اين شرط بندي ها تنها بازيکناني که تحت بازجويي قرار گرفته اند مقصر نبوده و خيلي از باشگاه ها هم در تغيير نتايج دخالت مي کرده اند. هدف اصلي از انجام اين اقدام کسب امتياز در رقابت هاي باشگاهي بوده و اين پرونده به همين دليل بيشتر از اينکه به مقام هاي قضايي مربوط شود در حوزه کار کميته انضباطي ورزشي قرار مي گيرد.

روز سه شنبه يک بازجويي مهم ديگر هم از وکيل سينيوري انجام شد که اعلام کرده اين بازيکن مشهور رابطه اصلي گروه شرط بندهاي بولونيايي و گروهي از سنگاپور بوده است. او آنچه طي تحقيقات انجام شده در روزهاي اخير مبني بر اينکه سينيوري در خانه اش قوانين لازم براي بازي کردن در اين شرط بندي ها را نگه مي داشته، تأييد کرد و گفت که سينيوري رهبر بي چون وچراي آن دسته از بازيکناني است که در دفتر وي در شهر بولونيا رفت و آمد مي کردند.

سينيوري روز گذشته يک بار ديگر به شهر کرمونا که تحقيقات دادگاه در مورد شرط بندي از آنجا آغاز شده رفت. فدراسيون فوتبال ايتاليا و دادستان کل اين ارگان در گفتگويي تلفني با دادستان کرمونا دي مارتينو خواهان رسيدگي فدراسيون به اين پرونده و ارجاع مدارک به مقر فدراسيون فوتبال شده تا اين ماجرا در حوزه ورزشي مورد بررسي قرارگيرد و دادستان کرمونا هم به او تضمين داده که تا آخر هفته مدارک لازم را به دفترکار وي ارسال مي کند. درعين حال روز گذشته اخبار جديدي در مورد بازي هايي که اين شرط بندي هاي مشکوک روي آنها تأثير گذاشته اند منتشر شد که مربوط به 2 مسابقه لاتزيو و يک مسابقه ناپولي بود.

البته اين لزوما بدين معنا نيست که بازيکنان 2 تيم هم مستقيما در نتيجه حاصل شده دخيل بوده اند. آخرين بمب خبري که روز چهارشنبه در نشريات ايتاليايي منفجر شده بود مربوط به احتمال حضور کريستين ويري در اين شرط بندي ها و مکالمه اي تلفني بوده که در آن نام فرانچسکو توتي به زبان آورده شده است. با اين روند انتظار مي رود که طي روزهاي آتي، اخبار شوک آورتري در مورد اين پرونده به رسانه ها درز کند.

دلارام عظيمي
نظرات بینندگان