arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۵

آموزش خلبانان اسرائیل در ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک پایگاه خبری ترکیه مدعی شد که بدنبال آشتی ترکیه با رژیم صهیونیستی خلبانان این رژیم غاصب مانند دهه 1990 میلادی، در ترکیه آموزش خواهند دید.
 
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری «ملی گازته» ، منابع نزدیک به دولت ترکیه روز چهارشنبه گفتند : در سال آینده در رزمایش موسوم به عقاب آناتولی خلبانان اسرائیلی مانند دهه 1990 میلادی برای آموزش به ترکیه خواهند آمد.
 
ملی گازته نوشت ، از سال 2010 و در پی حمله نیروهای صهیونیست به کشتی مرمره آبی که حامل کمک های بشردوستانه به مردم غزه بود ؛ آموزش خلبانان رژیم صهیونیستی در فضای دشت قونیه متوقف شده بود و چندی پیش با عقد توافقنامه عادی سازی روابط با تل آویو این آموزشها دوباره انجام خواهد شد.
 
در این گزارش که تحت عنوان « دوباره اشک تمساح نریزید» منتشر شد ، آمده است: پیشتر نیز در دوران بمباران غزه ، محافلی در ترکیه اشک تمساح ریخته و می گفتند که برادرانمان در غزه بمباران می شوند در حالیکه خلبانان جنگنده های رژیم صهیونیستی که مردم غزه را بمباران می کردند ، در ترکیه آموزش می دیدند.
 
بنوشته ملی گازته در گذشته در قالب 38 برنامه آموزشی 23 هزار پرسنل ارتش رژیم غاصب در ترکیه آموزش دیده اند.
 
فضای دشت قونیه در بخش مرکزی ترکیه سومین فضای بزرگ جهان برای آموزش خلبانی است و رژیم صهیونیستی به دلیل نداشتن فضای لازم برای آموزش ، خلبانان خود را به ترکیه اعزام می کرد.
 
روز گذشته (سه شنبه) کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق ، بزرگترین حزب مخالف ترکیه نیز گفته بود: ترکیه با آشتی با رژیم صهیونیستی در واقع اعتبار این کشور را به 20 میلیون دلار فروخت.
 
«بینالی یلدریم» نخست وزیر ترکیه چندی پیش از توافق با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی مناسبات پس از گذشت شش سال خبر داده بود.
 
بر پایه این توافقنامه قرار است رژیم صهیونیستی به بازماندگان کشته شدگان مجموعا 20 میلیون دلار غرامت پرداخت کند.
 
کمال قلیچدار اوغلو با انتقاد از سیاست خارجی دولت ترکیه اضافه کرد: ترکیه با آشتی با اسرائیل در اصل به محاصره غزه مشروعیت داد.
 
وی با ادعای اینکه دولت ترکیه با این توافقنامه تسلیم شده است، افزود: آنان بیش از منافع ترکیه به دنبال منافع خود هستند و اگر ایجاب کند، ترکیه را نیز می فروشند.
 
چندی پیش هواداران حزب اسلامگرای سعادت ترکیه نیز در اعتراض به توافقنامه عادی سازی مناسبات ترکیه با رژیم صهیونیستی در مقابل ساختمان وزارت خارجه در آنکارا تظاهرات کردند.
 
شرکت کنندگان در این تجمع، توافقنامه عادی سازی مناسبات ترکیه با رژِیم صهیونیستی را به عنوان یک سیاست ناشایست و مغایر با غرور ملی مردم ترکیه محکوم کردند.
 
تظاهرکنندگان شعار « رژیم صهیونیستی از خاورمیانه گم شو» سر دادند.
 
طی چند روز گذشته تظاهراتها و اظهارنظرهای زیادی در سراسر ترکیه علیه آشتی با رژیم صهیونیستی صورت گرفت.
 
برخی رسانه های ترکیه هدف از تواقق ترکیه با رژیم صهیونیستی را در ارتباط با انتقال گاز شرق دریای مدیترانه به اروپا از طریق ترکیه خبر داده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان