arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۵

درخواست اولاند از ترزا می؛ لطفا هر چه سریعتر از اتحادیه خارج شوید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس جمهور فرانسه از نخست وزیر جدید بریتانیا خواست تا مذاکرات مربوط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا را هرچه سریعتر آغاز کند.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، دفتر فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: اولاند روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با ترزا می نخست وزیر جدید بریتانیا از وی خواسته است تا مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا را خیلی سریع آغاز نماید.
 
در این بیانیه آمده است: رهبران فرانسه و بریتانیا موافقت کردند تا به طور فعالانه ای روابط دوجانبه را گسترش دهند و فرانسه و بریتانیا را در همه زمینه ها متحد کنند.
 
رئیس جمهور فرانسه بار دیگر بر تمایل خود برای آغاز سریع مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاکید کرده است.
 
ترزا می نیز در گفتگو با اولاند و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تاکید کرده است که دولت جدید بریتانیا پیش از آغاز مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا به زمان نیاز دارد.
 
ترزا می لحظاتی پس از رسیدن به قدرت با صدر اعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر ایرلند گفتگو کرده است.
 
52 درصد مردم بریتانیا در همه پرسی 3 تیرماه خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده اند.
 
روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر جدید این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.
 
دیوید کامرون روز چهارشنبه از سمت نخست وزیری استعفا داد و اکنون ترزا می زمام قدرت را در دست گرفته است. ترزا می نیز در نخستین اقدام مهم خود تغییراتی را در کابینه اعمال کرده و در اقدامی تعجب انگیز بوریس جانسون شهردار سابق لندن و از حامیان اصلی برگزیت را به عنوان وزیر خارجه بریتانیا انتخاب کرده است.
 
مایکل فالون همچنان به مسئولیت‌های خود به عنوان وزیر دفاع ادامه خواهد داد.
 

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان