arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۲۷
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۰
انتقاد امام جمعه مشهد از دوچرخه سواری زنان در مشهد

علم الهدی: دختری که با لباس کوتاه و تنگ، سوار دوچرخه مي‌شود با ايمان پسر جوان چه مي‌کند؟

دختر خانمي که ياد گرفته در کوچه و خيابان سوار دوچرخه شود، اين دوچرخه را که با لباس گشاد و مقنعه که سوار نمي‌شود، او با لباس کوتاه و تنگ سوار اين دوچرخه مي‌شود و لباس کوتاه و تنگ اين دختر روي زين دوچرخه با ايمان پسر جوان تو چه مي‌کند؟ اصلا در خيابان و کوچه شهر امام رضا(ع) چه کسي اجازه داده زنها و دخترها سوار دوچرخه شوند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه مشهد گفت: نبايد مسئولان در برابر توسعه بي‌حجابي و بدحجابي بي‌تفاوت باشند.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا آيت‌الله "سيد احمد علم‌الهدي"، در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مشهد در محل رواق امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي، افزود: مسئولان نبايد در برابر توسعه بي‌حجابي و بدحجابي بي‌تفاوت باشند؛ الان هر روز که مي‌گذرد در خيابانهاي اين شهر و ساير شهرها، توسعه بي‌حجابي را مي‌بينيم و در عين حال همه بي‌تفاوتند، جريان‌هاي مديريتي بي‌تفاوتند، مردم هم بي‌تفاوتند.

وي ادامه داد: برادرم! خواهرم! اگر در کوچه و محله شما، يک درنده يا گزنده پيدا شود، شما نمي‌گذاري بچه‌ات از خانه بيرون برود که، نکند اين گزنده و درنده به او آسيب بزند. عزيز من! اين زن و دختر جواني که در آن کوچه، همسايه‌ي شماست و هر روز و هر ساعت روسري‌اش عقب‌تر مي‌رود و مويش پريشان‌تر و لباسش تنگ‌تر مي‌شود، از هر درنده‌اي و گزنده‌اي براي ناموس و جوان تو آسيبش بيشتر است؛ چرا بي‌تفاوتي؟ اينها توهين نيست، اينها بيان واقعيت است و اين واقعيتها وجود دارد.

وي خاطرنشان کرد: دختر خانمي که ياد گرفته در کوچه و خيابان سوار دوچرخه شود، اين دوچرخه را که با لباس گشاد و مقنعه که سوار نمي‌شود، او با لباس کوتاه و تنگ سوار اين دوچرخه مي‌شود و لباس کوتاه و تنگ اين دختر روي زين دوچرخه با ايمان پسر جوان تو چه مي‌کند؟ اصلا در خيابان و کوچه شهر امام رضا(ع) چه کسي اجازه داده زنها و دخترها سوار دوچرخه شوند؟ اين دوچرخه‎سواري را چه کسي راه انداخته است؟ چرا مردم و مسئولان و دستگاههاي امنيت اجتماعي و پيشگيري از جرم در مقابل دوچرخه‌سواري زنها و دخترها بي‌تفاوتند؟ آخر اين دوچرخه‌سواري دختر و زن عارضه دارد.

امام جمعه مشهد تصريح کرد: نشستن روي دوچرخه براي دختر و زن حرام نيست. يک دختر خانم در خانه خودش، در را ببندد و توي حياط خانه‌اش 10 ساعت هم دوچرخه‌سواري کند حرام نيست، اما وقتي اين دختر خانم بيايد توي کوچه و با لباس دوچرخه‌سواري، سوار دوچرخه شود، آن لباس و آن حرکت، عارضه فساد، منکر و فحشا براي جامعه دارد. چطور دستگاه‌ها بي‌تفاوتند و اصلا چه کسي اجازه داده است؟ چرا جلوي اين را نمي‌گيرند؟ حالا در هر خرابه‌اي، هر کثافتي صورت مي‌گيرد، ولي چرا در شهر امام رضا(ع)؟ برادران! خواهران! مديران! مسئولان! شب اول قبر امام خميني(ره) گريبان شما را مي‌گيرد و مي‌گويد من آمدم، يک عده هم به پيروي من آمدند، خون دادند، جان دادند، بچه دادند و اين مکتب را تاسيس کردند و اين نظام را به وجود آوردند ولي شما در مقابل بُعد معنويت اين نظام بي‌تفاوت بوديد. مسئوليت را گردن گرفتيد اما انجام نداديد، مديريت عهده‌دار شديد ولي در مقابل پيغمبر اسلام(ص) و قرآن به تکليفتان عمل نکرديد.

وي ادامه داد: در ابتداي هفته، در مراسم باشکوه ياد امام بزرگوارمان در مرقد مطهر آن امام راحل، مقام معظم رهبري نکاتي را بيان کردند. نکاتي که در موقعيتهاي گوناگون در بيانات مقام معظم رهبري گفته مي‌شود، نکاتي جامع و گسترده است و در تحليل و بازخواني، بايد از درون کلام خط ساز اين بزرگوار استخراج شده، مورد بحث قرار بگيرد. در ابتداي سخن در تحليل شخصيت امام(ره) فرمودند که "امام خميني(ره) صاحب مکتب بود و مهم مکتب امام(ره) است"؛ دقيقا نکته‌اي که بنده هم به همين مناسبت در هفته گذشته عرض کردم، براي ما شخصيت جرياني امام خميني(ره) مطرح است.

وي با بيان اينکه بنا بر صحبتهاي مقام معظم رهبري، مکتب امام(ره) داراي سه بعد "اللهيت"، "معنويت" و "عدالت" بود، افزود: بعد الّلهيت مکتب امام(ره)، تاسيس نظام جمهوري اسلامي است و تفهيم استقلال و خودکفايي براي مردم و مردم را به خودشان باوراندن.

آيت‌الله علم‌الهدي ادامه داد: بعد معنويت مکتب امام(ره)، از معنويت شخص امام(ره) سرچشمه گرفته است. معنويت امام(ره) با آن تقوا و زهد، با آن اخلاص و خداباوري و با آن عشق و دلداگي به حق. تمام مسائل شخصي و معنوي امام(ره) در تمام آموزه‌هاي امام(ره) رنگ دارد. امام خميني(ره) معلم اخلاص بود، معلم معنويت بود، معلم عبوديت حق بود، معلم تقوا و اخلاق بود. آموزه اخلاقي و معنوي امام(ره)، بالاتر از شخصيت آموزشي امام(ره) در ابعاد تخصصي فقه و فلسفه امام(ره) بوده و اين بعد معنويت در مکتب متجلي است.

وي در خصوص بعد عدالت مکتب امام(ره) نيز گفت: امام(ره) در تمام رهنمودها، برنامه‌ها و حرکتها، جامعه مستضعف، قشر آسيب‌پذير و انسا‌نهاي محروم را نشانه مي‌گرفتند تا محرومان به حقوقشان برسند، از فرصتها استفاده کنند و قدرتمندترها در عرصه بهره‌برداري از امکانات عمومي و فرصتهاي کشور، از فقرا و محرومان جلوتر نيفتند.

به گزارش ايسنا، امام جمعه مشهد گفت: آن چيزي که در تحليل فرمايشات مقام معظم رهبري لازم است ما بدانيم اين است که، امام(ره) از دنيا رفت، مکتب امام(ره) هم در صحيفه امام(ره) و آثار و نوشته‌ها و گفته‌هاي امام(ره) که به صورت نوشتار درآمده است، يک شخصيت کتبي دارد و اين شخصيت کتبي امام(ره) در اين نوشته‌ها و آثار موجود است. اما آيا واقعا مقام معظم رهبري که فرمودند "نبايد بگذاريم مکتب امام(ره) دچار انحراف شود"، منظورشان اين بود که صحيفه امام(ره) دست نخورده بماند؟ آثار امام(ره) را کسي تصرف نکند؟ فرمايشات و نوشته‌هاي امام(ره) را کسي تحريف نکند؟ نه! مکتب امام(ره) يک وجود عيني و خارجي دارد و اين وجود عملکرد اين نظام است.

وي ادامه داد: يعني تمام مستضعفان و مسلمانان دنيا وقتي مي‌خواهند شخصيت امام(ره) را ببينند و تحليل کنند، در عملکرد نظام ما مي‌بينند و تحليل مي‌کنند. اگر کار به جايي رسيد که در عرصه اقتصاد ميدان باز شد براي گردن‌کلفتها و قدرتمندان، که ببرند و بچاپند و رانت‌خواري کنند، مکتب امام(ره) در بعد عدالت دچار انحراف شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: اگر در عملکرد نظام در جامعه ما قرار شد خدا و مردم در طرحها و برنامه‌ها رعايت نشوند، دين و شريعت در برنامه‌ها و عملکرد نظام مورد توجه قرار نگيرند، بعد عقلانيت مکتب امام(ره) ضربه مي‌بيند.

وي تصريح کرد: اولويت اول در مکتب امام خميني(ره) و عملکرد نظام دين خدا؛ شريعت مقدسه، حلال و حرام، مکروه و مستحب اين دين است. در اين مملکت، خيلي چيزها لازم است و با خيلي مسائل بايد مردم جذب شوند، اما نه به قيمت فعل حرام، نه به قيمت ترويج فحشا، منکرات و خلاف شرع. در مملکت ما تفريح و تفرج لازم است، در اين ماه آخر فصل بهار و تابستان، وجود تفريحگاهها، مخصوصا در ييلاقات خوش آب‌وهوا براي مرد و زن و خانواده‌هاي ما لازم است، اما نه به قيمت لاابالي‌گريها، نه به قيمت باز بودن فضا براي اباحه‌گريها و بي‌بندوباريهاي يک مشت دختر و پسر جوان.

آيت‌الله علم‌الهدي اضافه کرد: يک تفرجگاه براي مردم ما لازم است، بايد مردم، خانواده‎ها و جوانهاي ما به اين تفريحات بروند، تا آرامش پيدا کنند و خوش بگذرانند اما نه به اين قيمت که هرزگي يک مشت پسر و دختر جوان باعث شود دلواپسي براي خانواده‌ها نسبت به جوانانشان به وجود بيايد.

وي با بيان اينکه جذب مردم بايد با مطالبات ديني‌شان باشد، عنوان کرد: يک مشکلي که ما امروز در برابر بعضي از عزيزان کوتاه‌فکرمان داريم، اين است که ما مي‌‎گوييم عزيزان! اين برنامه چرا دارد اجرا مي‌شود؟ اين بي‌بندوباري چرا جلوگيري نمي‌شود؟ مي‌گويند آقا! ما بايد جذب کنيم و استناد مي‌کنند به فرمايش مقام معظم رهبري در مورد جذب حداکثري. آخر چه را مي‌خواهيد جذب کنيد؟ جذب و در کنارش دفع؟ شما مسئوليتتان جذب چه کساني است؟ شما مسئول جذب بي‌دينهاي اين مملکت هستيد يا مسئول جذب متدينين آن هستيد؟

امام جمعه مشهد تصريح کرد: جامعه ما جامعه ديني و ولايي است و اکثريت آن متدينند و مطالبات ديني دارند. شمايي که مي‌خواهيد جذب کنيد، آيا مي‌خواهيد اکثريت متدين را با مطالبات ديني‌شان جذب کنيد، يا اقليت لائيک جدا از دين را به قيمت دفع اين اکثريت جذب کنيد؟ اين جذبتان بايد منطقي باشد. جذب اقليت و دفع اکثريت؟!

وي ادامه داد: بعد اللّهيت مکتب امام(ره) که تجسمش در عملکرد نظام است، اول رعايت دين و حلال و حرام خداست و بعد رعايت مردم. ما بايد مردم را در اين مملکت جدي بگيريم؛ مردمي که وفادارند، مردمي که پاي انقلاب ايستاده‌اند، مردمي که ايثارگرند، مردمي که امام(ره) بزرگوار فرمودند "مردم ما در وفاداري در جامعه جهاني بي‌نظيرند."

وي خاطرنشان کرد: براي اجراي يک طرح و برنامه و صرف ماليات و عوارض، ببينيد در مردم چه مي‌گذرد؟ اجراي يک طرح عمراني که باعث زيبايي و عوض شدن چهره شهر شود و مبلمان شهري را بالا ببرد خوب است، اما به چه قيمت؟ مردم چه مي‌شوند؟ گاهي اوقات بي‌توجهي به ترافيک يک خيابان مردم را مستاصل و آنها را در زندگي دچار مشکل مي‌کند. ما بايد براي تحقق بعد الّلهيت مکتب امام(ره)، آرامش مردم را در نظر بگيريم.

آيت‌الله علم‌الهدي اظهار داشت: برادران! خوهران! خوشبختانه ما امروز در کشورمان با يک سرمايه عظيمي روبه‌رو هستيم و آن جوانان متدين ما هستند. هفته ديگر مراسم "اعتکاف" برگزار مي‌شود و ببينيد که 80 درصد شرکت‌کنندگان آن را دختران و پسران جوان تشکيل مي‌دهند، ما با چنين جامعه جواني روبه‌رو هستيم. آنهايي که مسن هستند آيا پيش از انقلاب يادشان هست که در همين مسجد گوهرشاد مراسم اعتکاف برگزار شود؟

وي افزود: اينها برکت، پرورش و رهنمود و خطسازي مکتب امام(ره) و انقلاب است که به اينجا رسيده و مديران و مسئولان و مردم ما موظفند، جلوي آسيبهاي اين بعد معنويت مکتب امام(ره) را بگيرند. برادران! خواهران! اگر در جامعه ما هرزگي رايج شد، اگر در جامعه ما بي‌حجابي و ول‌انگاري زن و دختر جوان متداول شد، اگر در جامعه ما منکرات و ناهنجاريها در مظاهر اجتماع ظاهر شد، به اين جوان مومني که به اين شکل دنبال معنويت است، آسيب مي‌زند و اين معنويت را از نسل جوان ما مي‌‎گيرد.

امام جمعه مشهد تصريح کرد: برادران! خواهران! مديران! مسئولان! بدانيد مساله بي‌حجابي و بدحجابي و ول‌انگاري زنها و دخترها در اين کشور آتش سوزنده‌اي است که ايمان نسل جوان ما را خاکستر مي‌کند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۹
محمد
|
-
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
17
ایمانی که با این چیزها از بین برود بهتر است که از بین برود. حفظ دل و نگاه مهمترین قسمت ایمان است
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
15
ایمانی که با یه لباس تنگ بخواد بره همون بهتر که نباشه.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
13
كاش انقد به فكر حجاب هستین یك صدمش به فكر فقری بودین كه بقول خودتون مادر فساده...
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
بقول کی دوست عزیز؟اینا که در عمل هم نشان دادند این جمله معروف مولا علی رو اصلا قبول ندارن.بهتره ما خودمون به فکر دین خودمون باشیم تا نابودش نکردن.
میشه منتشر کنی؟لاحال شدی جدیدا انتخاب جان.کامنت های در چارچوب ارزش ها رو هم سانسور میکنی.بکن.خودت ضرر می کنی.از اون ور بوم می افتی
مدیر پایگاه دوست عزیز! بارها تذکر داده ایم که اصول و شرایط خاص کشور رعایت شود تا "انتخاب" نیز بتواند بماند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
8
وضعیت بد اقتصادی+بالا رفتن سطح توقعات=بالا رفتن سن ازدواج
بالارفتن سن ازدواج+عدم ارائه راهکار مناسب برای .....= فساد اخلاقی
2 راهکار بیشتر وجود نداره
1-یا وضعیت اقتصادی رو بهبود بدهید
2-مثل کشورهای دیگر روابط را ازاد بگذارید
مقابلهایی که تاحالا کردید (زندان جریمه ارعاب و....)نه جواب داده نه جواب خواهد داد
زهرا از مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
15
پس اگر با مانتوی گشاد و بلند سوار دوچرخه شویم مشکلی نیست؟

من یک زن خانه دار هستم و عاشق دوچرخه سواری ولی سالهاست که به خاطر دیدگاه جامعه و روحانیت و قوانین، سوار دوچرخه نشده ام...

کاش در مورد ترک نشینان زنی که پشت یک مرد روی موتور سوار می شوند هم نظر بدهند
پاسخ ها
مرتضي از گناباد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
خانم محترم ايشون منظورشون لباس تنگ و چسبان و بدن نما بود نه اينكه زنان نميتوانند دوچرخه سوار شوند...
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
10
آقای علم الهدی این ایمانی که به یک شلوار تنگ و یک زین بسته است اگر میخواهد فرو بریزد که ایمان نیست. اگر مردم در مورد بی حجابی صدایشان در نمی آید به خاطر این است که این مسئله برایشان حل شده. اگر کسی چادر دارد برای خودش دراد و اگر کسی ندارد حق طبیعیش است که خودش انتخاب کند چادر را. نه اینکه جنابعالی به زور بخواهید آن را تحمیل کنید.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
10
جناب اقای علم الهدی ! همون قرانی که به زنان و دختران گفته حجاب داشته باشند همون قران به مردها گفته چشم از نامحرم بپوشند . عزیز من اخه چرا اینقدر ی طرفه و ظالمانه به قضایا نگاه میکنید ؟ اخه اگر قرار بود همه زنان و دختران حجاب کامل داشته باشند که دیگه نگاه نکردن به نامحرم موضوعیت نداشت. اخه مرد و پسر مومن بیجا میکنه به زن نامحرم نگاه میکنه ! این دقیقا مثل این می مونه که مردم برای اینکه دروغ نگین یا غیبت نکنن یا زبونشون رو ببریم یا قانون بذاریم که حرف زدن جرم ! عزیز من بجای این حرفها به فکر امنیت نوامیس مردم باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
احسن به حمید خان
مرتضي از گناباد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
من با نظر شما كاملا مخالفم. شايد از ديدگاه شما اشكالي نداشته باشد كه خانمها با اين پوشش ظاهر بشوند دليلش هم معلوم است چون در فرهنگ شما و برخي از مردم اين نوع پوشش پسنديده است و شما با آن مشكلي نداريد. ولي آقاي علم الهدي منظورشان آن اكثريت جامعه است كه اين نوع پوشش در آن سطح از مردم اجتماع نهي شده است. همانگونه كه در ديدگاه و عرف شما اگر فردي در محافل با چادر ظاهر شود براي شما آزار دهنده باشد. علي ايحال مغر جنس نر و مخصوصا پسرهاي جوان طوري است كه كافيه يه ذره برهنگي و لباسهاي زننده را ببيند اون وقت تا تهش رو ميخونه( به قول دكتر انوشه). اونوقت اين جوون تحريك و هيجاني ميش و بايد هيجان خودشو تخليه كنه كه مجبور ميشه يا ... يا بره دنبال...
پس اگه منطقي فكر كنيم ميفهميم اي بابا راست گفته.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
2
1
بازم درج نکردی ها!!! اینو دیگه چرا انتخاب جان ؟؟؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
1
6
بقول امام خمینی : شما باید در تقویت نفس خود بکوشید تا به این آسانی تحریک نشوید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
آفرين احسنت برادرم ، ذات آدم بايد پاك باشه
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
1
9
من یه پیشنهاد دارم . البته در راستای فرمایشات گهر بار علم الهدی:
همه دخترا از مملکت جمع کنن
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
فکر کردید این ها بدشون میاد زن ها از در خونه بیرون نیایند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
13
اون پسره نگاه نکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
7
فکر میکنم پاسخ امام در جواب آن روحانی در مورد شما نیز صدق میکند ، آنجا که ایشون گفته بودند " شما باید در تقویت نفس خود بکوشید تا به این آسانی تحریک نشوید"
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
9
اون پسره با ایمان اون دختره چه میکنه ؟؟!!
علم الهدی با ایمان هردوشون چه میکند ؟؟؟!!!
اون دو تا با ایمان علم الهدی چه میکنند ؟؟؟؟!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
12
آقای علم الهدی یک کم لحن صحبتتان را مودبانه تر کنید ، هرزگی از سخنان شما هم می بارد ! کمی ملایم تر سخن بگویید !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
1
1
دلم از این میسوزه که حضرات اقایان دم از عقل کل بودن و قوی بودن و.............دارند.
ان وقت با یه شلوار تنگ و چند تار مو کل سیستم فکری وجسمی شون در خطره و بهم میریزه !!!!!!!!!
بابا منم که حجاب دارم والله از نگاه های چندش اور خیلی از این اقایان در امان نیستم .
مشکل از جایی اغاز میشه که ما یاد نگرفتیم که هر دو انسانیم و محترم ، بلکه فقط یادمون دادند که ما زن و مرد هستیم و اتش و پنبه وهمه بدبختی ها از همین نگاه شروع میشه .
تا وقتی ادمها چه زن و چه مرد
به شعور انسانی نرسیده باشند همین دیدگاه های مزخرف وجود داره .
باید بجای مجبور کردن دیگران برای حفظ ایمانمان ، سعی کنیم خودمون را مجبور کنیم که دیدگاه انسانی به دیگران داشته باشیم .
میدونم سخته و تو این کشور محاله ............
rostami
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
1
0
زمان شاه که از در و دیوار این تحریکات میبارید شما ایمانتان را از دست دادید‏?‏ پدر من ایمان در دل مومن قرار دارد و اگر بخواهد با چندتا تار مو و امثالهم ایمان بره که وای به حالمان۰ میدونی ایمان جوان چرا کمرنگ میشه‏?‏ به خاطر دنیا پرستی کسانی است که ادعای ایمان میکنند ولی خلاف ایمان راستین عمل میکنند؛ اعمالمان را باید درست کنیم حضرت آقا۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
0
6
واقعا یعنی تو مملکت مشکل فقط دوچرخه سواری دختر هاست واقعا متأسفم که تریبون نماز جمعه شده محل گفتن این حرفا
بهادر
|
-
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
1
3
حتما ايمان جناب سخنران با ديدن همچين صحنه اي فرو ميريزد كه كفتن ديگه! حتما يه چيزي تجربه كردن كه گفتن!!!!
نظرات بینندگان