arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۰
خشم رهبر سلفی ها از ورود توریست های ایرانی به مصر:

ایرانی ها به مصر بیایند فساد می کنند!/این ها بزرگترین خطر برای مصر هستند!

طرح و برنامه وزارت گردشگری مصر برای استقبال از توریست های ایرانی از طریق یک پروژه همکاری گردشگری دینی در انتظار تصویب است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طرح و برنامه وزارت گردشگری مصر برای استقبال از توریست های ایرانی از طریق یک پروژه همکاری گردشگری دینی در انتظار تصویب است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، این پروژه توسط محمد عبدالعظیم رهبر صوفیان پیشنهاد شد اما باعث اعتراض سلفی ها شده است.

معاون وزیر گردشگری مصر هاشم زازوه به مصری الیوم گفت که این وزارتخانه به دنبال بازکردن بازار های جدید توریستی برای مصر است و اشاره کرد که پرونده توریست های ایرانی از وضعیت خاصی برخوردار است.

وی گفت: وزارت خارجه و سازمان های امنیتی این پروژه را اداره می کنند.

سامی محمود رئیس توریسم بین المللی در سازمان توسعه گردشگری گفت: بر اساس بررسی ها در مورد بازار ایران، این کشور می تواند در سال حدود 500 هزار نفر توریست به مصر ارسال کند و کسانی که به مصر بیایند 5 تا 6 شب در مصر اقامت خواهند داشت که خرج آنها شبی 30 میلیون لیره است.

رهبر صوفیان، العظیم گفت: در طی دیدارم با ایرانی ها، به مقامات این کشور پیشنهاد دادم که انها تور گروهی به مصر بفرستند.

وی اضافه کرد: علی رضا ذاکر شهردار اصفهان قول داده است که اگر دولت مصر با این پروژه موافقت کند  3 میلیون توریست را سالانه به مصر بفرستد.

العظیم گفت: 10 شرکت مسافرتی در ایران گفته اند که توریست ها بسیار مشتاق زیارت امکان مقدس در مصر هستند و آنها می توانند گروه های توریستی 100 هزار نفری را ماهانه ساماندهی کنند.

وی افزود: مصر از سوریه و ترکیه اماکن مقدس بیشتری دارد.

اما خلیفه السعید ، سخنگوی سلفی ها ادعا کرد: گردشگری ایرانیان در مصر باعث گسترش فساد می شود چون آنها عقاید و تفکر شیعه را انتشار می دهند.

وی افزود: اگر این پروژه تایید شود، سلفی ها اقدامات صلح امیز بر علیه این قضیه انجام می دهند و رسانه هایی را برای حفظ شخصیت سنی مسلمانان مصر ساماندهی می کنند.

السعید در ادامه از نخست وزیر مصر عصام شریف خواست  که این پروژه را تایید نکند.

وی در پایان ورود ایرانیان به مصر را بزرگترین خطر امنیت سیاسی و ملی مصر دانست.
نظرات بینندگان