arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۵

دفع حمله داعش به شهر الرطبه و آزادی کامل منطقه الدولاب در الانبار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرها حاکی از موفقیت ارتش عراق در دفع حمله داعش به شهر الرطبه در استان الانبار و آزادی کامل منطقه الدولاب در این استان از کنترل این گروه تروریستی است.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، عماد الدلیمی، فرماندار شهر الرطبه در استان الانبار از دفع حمله داعش به این شهر و خسارات مالی و انسانی شدید این گروه تروریستی خبر داد.
 
الدلیمی در این رابطه اظهار داشت: نیروهای پلیس فدرال و نیروهای ویژه پلیس الانبار با کمک عشایر موفق به دفع حمله داعش از چهار محور به مرکز شهر رطبه شدند. در این عملیات دو خودروی بمب گذاری شده تروریست‌ها منهدم و دو عامل انتحاری که کمربند انفجاری بسته بودند همراه با تعدادی دیگر از داعشی‌ها کشته شدند. دیگر اعضای این گروه تروریستی نیز مجبور به عقب نشینی از منطقه شدند.
 
فرماندار الرطبه در ادامه تاکید کرد: شهر اکنون به شکل کامل در کنترل نیروهای امنیتی و عشایر عراق است.
 
در عملیات انتحاری داعش در این شهر که پیش از آغاز حمله از چهار محور به آن انجام شد، تعدادی کشته و زخمی شدند.
 
پس از آنکه قاسم المحمدی، فرمانده عملیات الجزیره یکی از یگان‌های وابسته به ارتش عراق در استان الانبار از آزادسازی سه روستای کریه، العلیه و دویلیه شرقی در منطقه الدولاب واقع در غرب شهر هیت خبر داد، شبکه خبری سومریه نیوز اعلام کرد منطقه مذکور به شکل کامل آزاد شده و پرچم عراق بر فراز ساختمان‌های آن افراشته شد.
 
ولید الدلیمی، افسر ارتش عراق در استان الانبار نیز گفت: هدف از این عملیات آزادسازی منطقه‌ای بود که آخرین پایگاه داعش در غرب هیت محسوب می‌شد. در واقع داعش از این منطقه مرکز هیت را با خمپاره و موشک هدف قرار می‌داد.
 
اسماعیل المحلاوی، فرمانده عملیات الانبار نیز اظهار داشت: جنگنده‌های ائتلاف توانستند یکی از مخفیگاه‌های داعش در منطقه الملاحمه واقع در شرق الرمادی را بمباران کرده و ضمن تخریب این مخف گاه ۱۰ تروریست مستقر در آنجا را از پای درآورند.
 
به گفته المحلاوی، جنگنده‌های ائتلاف یک مخفیگاه دیگر تروریست‌ها در منطقه البوعلی الجاسم واقع در شمال رمادی را هدف قرار داده و چهار تروریست را از پای درآورد.
 
طبق اظهارات یکی از افسران پلیس عراق، در بغداد نبرد به دنبال انفجار سه مین و  دو حمله مسلحانه پراکنده در این شهر هفت تن کشته و ۲۷ تن دیگر زخمی شدند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان