arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
سرلشگر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

کودتای ترکیه زوایای پنهانی دارد

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جزئیاتی از نشست امروز اعضای این کمیسیون با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و اظهارات سردار باقری را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جزئیاتی از نشست امروز اعضای این کمیسیون با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و اظهارات سردار باقری را اعلام کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ جمالی نوبندگانی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز اعضای این کمیسیون با سردار سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و معاونان وی، اظهار داشت: در این جلسه، ابتدا معارفه ای میان رئیس جدید ستاد کل و معاونان وی و نیز اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس صورت گرفت و در ادامه وضعیت امنیتی کشور بررسی شد.

وی افزود: در این نشست، رئیس کمیسیون و سردار باقری مسائلی را در رابطه با وضعیت فعلی کشور و فرصت ها و تهدیدهای موجود و نیز هماهنگی هایی که می‌توان در تدوین طرح ها و بررسی لوایح سیاسی و امنیتی میان مجلس و ستادکل ایجاد کرد، مطرح کردند.

به نوشته مهر، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اظهارات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این جلسه، تصریح کرد: از سوی سردار باقری عنوان شد که ارتباط میان ستاد کل و کمیسیون امنیت ملی مجلس باید تنگاتنگ باشد؛ چراکه مولفه‌های امنیتی کشور حساس‌تر شده و وضعیت کشورهای اطراف ما نیز پایدار نیست و تهدیدات جدیدی ایجاد شده است.

جمالی با اشاره به مطرح شدن موضوع کودتای نافرجام ترکیه در نشست امروز با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ادامه داد: سردار باقری اشاره داشت که کودتای ترکیه باید بیشتر موشکافی شود؛ چراکه زوایای پنهانی دارد که باید به تدریج مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این نشست در فضایی بسیار صمیمی برگزار شد، خاطرنشان کرد: سردار باقری در این جلسه تاکید داشت که نیروهای مسلح ما در همه سطوح ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، افرادی قانع و انسان‌محور هستند که باید در حد لازم و در حد نرم‌های معمول در زمینه قانونی و بودجه ای از آنها حمایت شود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: فردا بعد از ظهر نیز نشست مشترک اعضای کمیسیون با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار می‌شود تا علاوه بر معارفه و بیان دیدگاه های طرفین، در صورت امکان درباره وضعیت پسابرجام و اجرای برجام نیز بحث و بررسی شود.

نظرات بینندگان