arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۰

چند قسمت دیگر مختار، شهید و مختارنامه تمام می شود؟ / آغاز پخش سريال "کلاه پهلوي " با پايان مختار

این مجموعه تلویزیونی درباره جوانی به نام فرخ است که پس از ادامه تحصیل در فرانسه به ایران می‌آید و در شهری کوچک فرماندار می‌شود، در همین زمان فرمان کشف حجاب صادر و او موظف به اجرای این فرمان می شود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تهیه کننده سریال مختارنامه گفت : هفت قسمت دیگر از این سریال باقی مانده است که با شهادت مختار در مسجد کوفه و در قسمت چهلم پایان می یابد .
 
به گزارش انتخاب؛ محمود فلاح به خبرنگار ما افزود : جنگهای مختار در قسمتهای بعدی ادامه می یابد و وجوه دیگر حکومت وی در آن به تصویر کشیده می شود تا اینکه مختار به شهادت می رسد . وی با اشاره به شایعاتی درباره زندگی و تصمیم گیری مختار در برخی نوشته ها و سایتها گفت : صحبتهای حاشیه ای زیادی درباره مختار گفته شده است که بنا بر مطالعات انجام شده برای ساخت آن و طبق آنچه در طول این سریال و در قسمتهای بعد خواهید دید ،‌ صحیح نیست .
 
تهیه کننده مختارنامه گفت: شخصیت مختار طبق گفته کارگردان این مجموعه (که در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما نیز بیان شد ) دارای ظرافت‌ها و رمز و رازهایی است که توانست در دوره تاریخی پر تلاطمی بر شیعیان که با نگاه‌های خاصی درگیر بودند، رهبری و حکومتی بنا کند.

سریال مختارنامه ، زندگی و قیام «مختار ابو عبیده بن ثقفی» ملقب به ابواسحاق را در مقاطع مختلف زندگی وی روایت می‌کند که این سریال از پرو‍‍‍ژه‌های تاریخی و محصولات رده «الف» مرکز سیمافیلم محسوب می شود.
 
از سوی دیگر، مجموعه تلویزیونی 30 قسمتی کلاه پهلوی پس از پایان سریال مختارنامه روی آنتن می رود.
 
 به گزارش سرویس فرهنگ و هنر "انتخاب"؛،‌کارگردان این سریال با اعلام این خبر گفت:‌تصویربرداری بخش های باقیمانده این مجموعه در شهرک سینمایی غزالی انجام می‌شود. سیدضیاءالدین دری افزود:‌ تصویربرداری بخش هایی از سریال ، سال گذشته در فرانسه به پایان رسید و در حال حاضر صداگذاری آن انجام می‌شود.
 
وی درباره داستان مجموعه تلویزیونی کلاه پهلوی گفت:‌ این مجموعه تلویزیونی درباره جوانی به نام فرخ است که پس از ادامه تحصیل در فرانسه به ایران می‌آید و در شهری کوچک فرماندار می‌شود، در همین زمان فرمان کشف حجاب صادر و او موظف به اجرای این فرمان می شود .

کارگردان کلاه پهلوی همچنین به بازی داریوش فرهنگ، امین حیایی، امیرعلی دانایی، داریوش کاردان، شقایق فراهانی، رضا کیانیان، گوهر خیراندیش، ماه‌چهره خلیلی، فرهاد آئیش، جمشید شاه‌محمدی، رضا فیاضی، بهاره افشار، محمدرضا شریفی نیا، مریلا زارعی ، عباس امیری، صالح میرزاآقایی، آناهیتا نعمتی، کاظم افرندنیا، شهره لرستانی، نیلوفر خوش خلق، سیروس گرجستانی، فرشید ابراهیمیان، داود رشیدی، بیوک میرزایی و نادر سلیمانی در این مجموعه خبرداد .

«کلاه پهلوی» پس از «کیف انگلیسی» دومین سریال تاریخی ضیاء‌الدین دری است .
نظرات بینندگان