arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۳۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۰
در حاشیه اعلام نظر مطهری در خصوص ادغام وزارتخانه ها ؛ مسکن را چه به ارتباطات؟

آقای مطهری! لغت نامه به کارتان آمد؟

با اقداماتی اینچنین که تنها در دو کشور مالت و گینه بیسائو تجربه شده ،نباید سیاسی برخورد کرد و موضوعات كاملاً تخصصي و فني ارتباطات و فناوري اطلاعات را با امور مسکن و راه مرتبط نمود ، آیا نمایندگان معزز آینده کشور و مردم را مد نظر قرار داده اند ؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی​رغم اعتراض اغلب نمایندگان به بررسی ناگهانی و دوباره تشكیل وزارت زیربنایی باوجود رد یك فوریت آن در جلسه روز یكشنبه هشتم خرداد ، نمایندگان با كلیات این لایحه موافقت كردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.ir ، این خبری بود که زمانیکه منتشر شد ، شوکی عظیم در جامعه متخصصین کشور ایجاد کرد . مجلس نظر کمیسیونی را تایید کرد که برابر ماده 35 آيين¬نامه داخلي مجلس وظيفه اظهار نظر در امور اداري و استخدامي، كار، اشتغال، روابط كار و تعاون دارد و کمیسیون تخصصی مربوطه یعنی کمیسیون صنایع هیچ اظهار نظری در این زمینه نکرده بود و البته دوستان مجلسی هم نظر تخصصی آنها را استعلام نکرده بودند.

به هر روی این تخلف انجام شد و مجلس هم در صدد توجیه برآمد . با وجود مشخص بودن دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین تکلیف سریع وزارتین راه و مسکن ، برخی از نمایندگان فرمایش معظم له را مصادره به مطلوب کردند و بر اساس خواست خود ، بر نظر غیر کارشناسی - تخصصی خود اصرار ورزیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.ir ، جالب بود توجیه مجلسی ها ؛ كه وزارت مسكن بخشي به نام "راه " دارد و وزارت ICT هم بخشي به نام "ارتباطات "، پس قابل ادغام هستند، اما نفرمودند تجانس بين آن‌ها از حيث تخصصي و حرفه اي چیست ؟

انتظار بود متخصصین و دانشگاهیان در این بحث به میدان می آمدند با استدلالات علمی و تخصصی خود در جهت تنویر افکار نمایندگان محترم ، این نکته را متذکر می شدند که عدم سنخيت و تجانس وزارت ارتباطات و فن آوری با وزارتين مسكن و راه، موجب می گردد در صورت بروز این اتفاق خسارات فراواني به كشور تحميل شود كه جبران آن بسيار سخت و در برخی موارد غيرممكن خواهد بود.

همچنین انتظار می رفت حقوقدانان محترم  به صحنه بیایند و در خصوص مغایرت این تصمیم مجلس با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعلام نظر نمایند.

در لايحه دولت هيچ بحثي از ادغام وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به عمل نيامده، و این رفتار مجلس محترم ورود به حيطه اختيارات دولت  می باشد و مخالفت صريح با اصول  74، 75 و 57 قانون اساسي و ماده 53 قانون برنامه پنجم دارد.

با تمام این اوصاف رییس کمیسیون مخابرات مجلس ، امروز بیان فرمودند انحلال وزارت ارتباطات قطعی است! نکته ای عجیب و قابل تامل. علی مطهری گفته است : در مورد ادغام وزارت ارتباطات و راه و مسکن تنها جزئیات وظایف وزارتخانه ها با ابهام روبه رو است. وی در مورد نظر شورای محترم نگهبان گفت : نظر نهایی این شورا باعث حذف این لایحه نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.ir ، هفته هاست متخصصین  ارتباطات و فنآوري اطلاعات در مورد آنچه به تقابل میان دولت و مجلس تعبیر می شود، هشدار داده اند و درخواست کرده اند نه مجلس و نه دولت به دلایل سیاسی با این قضیه برخورد نکنند.

آیا جناب مطهری در این خصوص از کارشناسان مرتبط مشاوره گرفته اند ، آیا توجه دارند عصر امروز که از آن به عصر ارتباطات و فن آوری یاد می شود باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد و شایسته نیست در این باب هم سیاسی کاری کرد ؟ آیا دقت فرموده اند در عصر حاضر بايد ابزار، دستاوردها، دانش فني و حرفه اي ارتباطات رادريا بيم و حسب شرايط جاري و همراه با كشورهاي پيشرو در عرصه علم و فناوري حركت كنيم. و نمی پذیرن که تعيين و تبيين صحيح جايگاه ارتباطات و فن آوري اطلاعات وتوجه دقيق به اين حوزه از مصاديق پيشرفت و توسعه يافتگي است. 

آیا توجیه جالب نمایندگان محترم که گمان می رود بر اساس فرهنگ لغت فارسی و مترادف بودن دو کلمه "راه" و "ارتباطات" صورت گرفته ، برای ایشان ملاک درستی برای اصرار بر این لایحه است ؟ 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.ir ، با اقداماتی اینچنین که تنها در دو کشور مالت و گینه بیسائو تجربه شده ،نباید سیاسی برخورد کرد و موضوعات كاملاً تخصصي و فني ارتباطات و فناوري اطلاعات را با امور مسکن و راه مرتبط نمود ، آیا نمایندگان معزز آینده کشور و مردم را مد نظر قرار داده اند ؟ 

این اصرار بی دلیل ضربه سنگيني به تحقق اهداف برنامه پنجم و به دنبال آن اهداف سند چشم‌انداز وارد خواهد كرد. 

انتظار می رود جناب مطهری هم مانند گذشته از نظرات متخصصین و کارشناسان مربوط بهره بگیرند و در این مورد که شائبه سیاسی اندیشی در آن بیش از تخصص گرایی به چشم می آید ، نظری در خور برای اعتلای علم فن آوری در کشور ابراز فرمایند. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
8
آخر یکی نیست به این اقای مطهری بگوید انترنت و it و تلفن و همراه و ماهواره وفن اوری اطلاعات را چه به راه و مسکن تا دیروز از دولت مینالیدند وهرچه بد و بیراه بود به دولت میگفتند حالا میبینیم مجلس هم گلی به جمالشان فقط کلمات را از سه وزارتخانه با هم جمع کردند شده یک وزارتخانه !!! با این همه متخصص مثل اقای مطهری دیگر ما نیازی به دولت نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
7
اقای مطهری خودشان در همه امور متخصص هستند و در همه امور نظر میدهند مهم اینست که ایشان سخنگوی یک عده ای در مجلس هستند که ساز مخالف را میزنند این خوب است که مجلس نظارت کند نه اینکه وارد کارهای تخصصی که ربطی به انها ندارد نشوند یکی نیست از اقایان بپرسد همین گوشی موبایلی که دست اقای مطهری هست میدانند چه فرایندی را طی میکند تا ارتباط برقرار شود معلوم است نمیدانند و گرنه چنین پیشنهاد مسخره را نمی دادند
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
5
0
آخه وزارت ارتباطات که دیگر کاره ای نیست وقتی مخابرات خصوصی شده پست هم خصوصی بشه ، یه ارتباطات زیر ساخت هست یه تنظیم مقررات. درسته این وزارت خونه کلی سود مالی داره برای دولت ولی می تونه در قالب یک معاونت هم ادامه کار بده
کاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
5
وزارت ورزش"ر"داره وزارت کارهم"ر"داره وزارت دادگستری هم"ر"داره وزارت کشور هم"ر"داره وزارت نیرو هم"ر"داره وزارت اطلاعات هم"ر"داره بیان اینارو که هم "ر"دارن با هم ادغام کنن خیال ماروهم راحت کنن.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
2
نمیدونم طرز تفکر این نماینگان چطوریه؟ اصلا مشخصه که بین مردم هیچگونه رفت و آمدی ندارن و نظرات اونها که خودشون ارباب همین نماینده هان دارای کمترین اهمیته . هرکس رو که میبینم از ادغام وزارت ارتباطات و مسکن و راه تعجب میکنه . اصلا هر چی کنکاش میکنم رابطه این ادغام رو نمیفهمم . نمیدونم نمایندگان کی میخوان از لجاجت دست بردارن . ای کاش دولت هم سر ناسازگاری با مجلس رو نمیزاشت که ضررش رو مردم نبینن. تا کی این مردم باید بین زورآزمایی های کارشناسی نشده و فقط برای روکمکنی هم تقاص پس بدن؟
اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
2
در جوا ب برادر م عرض کنم اولا مگر مخابرات فضای سبزاست که دادن بخش خصوصی ودیگر ولش کنند به امان خدا ثانیا نظارت براین بخش خصوص به اندازه یک وزارتخانه نیرو میخواهد ثالثا ارتباطات با راه ومسکن با هم جمع شدنی نیست
khorram
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
0
0
همه اخبار را درج کنید نه اینکه نوک حمله اتهام ها را متوجه یک نفر کنید . مگر تصویب این لایحه با آرای جمعی نبوده ؟ مگر آقایان نماینده ، تابع رای دیگران بوده و از خود استقلال رای ندارند ! که اگر اینگونه باشد وامجلسا !
نظرات بینندگان