arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۵

پاپ سابق: لابی همجنس بازان را در واتیکان از بین بردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'جوزف راتزینگر' معروف به 'بندیکت شانزدهم' پاپ سابق مستعفی، از انحلال یک گروه قدرتمند همجنس باز در واتیکان خبر داد.


به گزارش انتخاب به نقل از ' واتیکان اینسایدر'، راتزینگر آلمانی در کتاب خاطرات خود با عنوان 'آخرین حرف ها' که بزودی منتشر می شود، تعداد اعضای این گروه قدرتمند لابی همجنس بازان را در واتیکان 4 تا 5 نفر اعلام کرد.

پاپ مستعفی در این کتاب که حاصل مصاحبه ای با یک خبرنگار آلمانی است، انتقاد آنهایی که او را بیش از حد اهل علم و متمرکز در مطالعه محسوب می خوانده اند، رد و محافظه کار بودن خود را نیز در آیین های دینی تکذیب کرد.

وی در این مصاحبه به تلاش های خود برای اصلاح بانک واتیکان و مسئله آزار جنسی به کودکان در کلیسا همچنین به مشکلات سر راه پاپی که قصد پاکسازی آلودگی ها در کلیسا را دارد، اشاره کرد.

بندیکت شانزدهم در بخش دیگری از این کتاب،به انتخاب 'فرانسیس'(پاپ کنونی) به عنوان پاپ جدید نیز اشاره کرد و نوشت که از این انتخاب تعجب کرد زیرا احتمال می دادم افراد دیگری انتخاب شوند و هرگز به نام او فکر نمی کردم.

در سال 2013 پاپ فرانسیس نیز در جمع کنفدراسیون کشیش های آمریکای لاتین به مساله وجود یک شبکه همجنس باز در واتیکان اشاره کرده بود. این کنفرانس پشت درهای بسته صورت برگزار شد و محتویات آن نباید منتشر می شد اما خلاصه ای از آن در یادداشتی در تارنمای Reflexion y Liberacion منتشر شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان