arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۵

فعال‌ترین مرز زمینی کشور کجاست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت: پایانه مرزی بازرگان در رتبه نخست فعال ترین مرزهای زمینی کشور در بخش صادرات و واردات کالا قرار گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی، عبدالحسین علی اکبری افزود: در سه ماهه نخست سال جاری افزون بر ۲۸۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی بازرگان و در قالب نزدیک به ۱۶ هزار سفر کامیون وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: با این میزان واردات بیشترین تردد ورودی از مرزهای زمینی کشور به مرز بازرگان با کسب سهم ۶۵ درصدی از کل میزان واردات کالا به کشور اختصاص یافت.

علی اکبری با بیان اینکه بیشترین تردد خروجی نیز به پایانه مرزی بازرگان با سهم ۲۳ درصدی از کل میزان صادرات کالا از کشور اختصاص یافت، گفت: در سه ماه ابتدای سال جاری نزدیک به ۳۶۷ هزار تن کالا از این گذرگاه زمینی و در قالب ۱۶۵۰۰ سفر کامیون صادر شده است که از تاثیرگذاری این مرز بر توسعه اقتصادی و مراودات بین المللی حکایت دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی پایانه مرزی تمرچین را یکی از ظرفیت های مهم حمل و نقل بین المللی استان و کشور دانست و افزود: در این مدت بیش از ۱۰۰ هزار تن کالا از این مرز وارد کشور شده و نزدیک به ۵۲ هزار تن نیز صادر شده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان