arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۵

یمن موشک زلزال- 3 به نجران عربستان شلیک کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در واکنش به ادامه نقض آتش بس، امروز( پنجشنبه) پادگان گارد ملی عربستان سعودی در نجران را با موشک بالستیک «زلزال– 3» هدف قرار داد.

به گزارش انتخاب، شبکه خبری المسیره به نقل از یک مقام نظامی اعلام کرد: شلیک موشک های بالستیک به مواضع عربستان، در پاسخ به تجاوزات مستمر این کشور به ملت یمن صورت می گیرد.

یگان موشکی ارتش و کمیته ها مردمی یمن سه شنبه گذشته نیز یک فروند موشک بالستیک ساخت داخل از نوع زلزال 3 به پادگان گارد ملی عربستان در نجران شلیک کرده بود.

بر اثر این حمله شماری از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند و آتش سوزی مهیبی نیز در این پادگان رخ داد و صدای انفجارهای شدید و پی در پی برای ساعت ها به گوش می رسید.

همچنین بالگردهای نظامی در حال انتقال کشته ها و زخمی ها مشاهده شدند.

محمد عبدالسلام رییس هیات یمنی شرکت کننده در مذاکرات کویت و سخنگوی جنبش انصارالله پیشتر گفته بود که عربستان باید این را درک کند که ادامه حملات هوایی به یمن نمی تواند آرامش در مرزهای این کشور را در پی داشته باشد.

عربستان همراه برخی کشورهای عربی منطقه و با حمایت آمریکا، از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید و یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان