arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

صالحی: بحرین اعلام آمادگی کند، طرح پیشنهادی خود را اعلام می‌كنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه كشورمان در خصوص طرح پیشنهادی ایران برای حل مسئله بحرین با بیان اینكه در حال رایزنی هستیم، گفت: هر زمان بحرین آمادگی خود را اعلام كند، طرح پیشنهادی خود را اعلام می‌كنیم.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، علی اكبر صالحی وزیر خارجه كشورمان امروز یكشنبه در حاشیه دومین كنفرانس بین‌المللی خلع سلاح و عدم اشاعه، در پاسخ به پرسشی در خصوص طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل موضوع بحرین اظهار داشت: ما در رایزنی‌های مختلف هستیم و هر وقت آمادگی‌شان را اعلام كنند ما آمادگی خود را برای پیشنهاد طرح اعلام می‌كنیم.

صالحی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اعمال تحریم‌های آمریكا علیه مقامات سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی، با بیان اینكه سالهاست این تحریم‌ها ادامه می‌یابد و چیز جدیدی نیست، گفت: كمیسیون امنیت ملی مجلس نیز اقدامی را در این ارتباط انجام و تعدادی از اسامی سران كشورهای غربی كه تخلفات آنها در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت مواد مخدر و دیگر زمینه‌ها مبرهن و روشن شده به عنوان كسانی كه در این زمینه مجرم هستند اعلام كرده است.

وی همچنین آمریكا را تنها استفاده كننده از سلاح هسته‌ای برشمرد كه الان به پرچمدار عدم اشاعه مبدل شده و این را از تناقضات عصر كنونی دانست.
وی ارجاع پرونده سوریه به شورای امنیت را سیاستی دوگانه خواند و افزود: آمریكا و كشورهای غربی این موضوع را سیاسی كرده‌اند. 
صالحی ابراز امیدواری كرد كه كنوانسیونی مشابه كنوانسیون خلع سلاح شیمیایی و میكروبی برای سلاح‌های هسته‌ای نیز به وجود بیاید.

نظرات بینندگان