arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

سازمان میراث فرهنگی به حیاط خلوت جریان انحرافی مبدل شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به عملکرد ضعیف و نامطلوب سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: میراث فرهنگی در سال‌های اخیر درگیر حواشی بوده و به جای انجام وظایف خود، به حیاط خلوتی برای اهداف جریان انحرافی تبدیل شده است.

به گزارش انتخاب،  "نورالله حیدری دستنایی" در جلسه علنی امروز - یکشنبه ۲۲ خرداد - مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح ادغام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مبارزه با جریان انحرافی و جلوگیری از انحرافات حائز ضرورت و فوریت بسیار است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ با اشاره به وضعیت نامطلوب صنعت گردشگری و میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: جریان انحرافی در سازمان میراث فرهنگی لانه کرده و از این سازمان در جهت دستیابی به منافع و مطامع خود استفاده می‌کند.

حیدری دستنایی میراث فرهنگی را حیاط خلوت جریان انحرافی خواند و تاکید کرد: کارنامه سیاه لیدر جریان انحرافی و وابستگان وی در سازمان میراث فرهنگی رقم خورده است و جلوگیری از ادامه انحرافات موجود در این سازمان ضروری است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی باید با رای موافق به ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد نشان دهد که مخالف انحرافات و کج‌روی‌ها است.

حیدری دستنایی ادغام میراث فرهنگی در وزارت ارشاد را در جهت منافع و مصالح کشور و خدمت به صنعت گردشگری توصیف کرد و ادامه داد: باید از ادامه تخلف و حیف و میل منابع ملت و انحراف از مسئولیت‌های اصلی در سازمان میراث فرهنگی جلوگیری شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به فقدان نظارت بر فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: در مورد تخلفات میراث فرهنگی، اجازه تذکر و سوال از رئیس جمهور داده نمی‌شود و مجلس راهی برای نظارت بر این سازمان پیش‌رو ندارد.

حیدری دستنایی با بیان اینکه با ادغام میراث فرهنگی در وزارت ارشاد وزارتخانه جدیدی ایجاد خواهد شد اظهار داشت: پس از تصویب ادغام میراث فرهنگی با وزارت ارشاد، شرح وظایف جدیدی برای وزارتخانه تدوین خواهد شد.
نظرات بینندگان