arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

تعطیلی مسكن مهر با دستگیری 500 افغانی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو شورای شهر قزوین از تعطیلی مقطعی پروژه مسكن شهرك مهرگان (مسكن مهر قزوین) پس از دستگیری 500 افغانی خبر داد و گفت: ما یك مقدار زیادی برای افاغنه ایجاد اشتغال كرده‌ایم.

به گزارش فارس، غلامحسین شیری شنبه شب در هجدهمین جلسه شورای شهر قزوین بیان كرد: از سخنان مدیركل كار و امور اجتماعی استان قزوین به یك بحران می‌رسیم.

وی ادامه داد: ایشان گفتند كه سال 89 تعداد 39 هزار اشتغال به خاطر مسكن مهر ایجاد شده یعنی هر 60 مترمربع یك اشتغال، این بدان معناست كه با پایان پروژه مسكن مهر سال آینده ما 37 هزار بیكاری در استان خواهیم داشت.

عضو شورای شهر قزوین اضافه كرد: ما یك مقدار زیادی برای افاغنه ایجاد اشتغال كرده‌ایم به طوریكه وقتی یك روز 500 افغانی را گرفتند شهرك نیمه تعطیل شد.

وی تصریح كرد: یعنی اگر این افاغنه آنجا نباشند كار هم تعطیل است یعنی نباید به آمار ایجاد اشتغال 57 هزار تایی دلخوش باشیم، البته مقصر اداره كار نیست بلكه این سیستم دیگری است كه این را تعریف كرده است.

شیری اعلام كرد: در خصوص ایجاد 4 هزار شغل باید بگویم مقدار بسیاری از آن ایجاد شغل نبوده است، بلكه همان كارگرانی هستند كه از طریق بیمه‌های ساختمانی بیمه شده‌اند، در واقع لیست بیمه اضافه شده و اینطور نیست كه ایجاد اشتغال شده باشد.

وی یادآور شد: در خصوص ارباب رجوع كم شده نیز دلیلش آن است كه از من و امثال من ناامید شده‌اند كه نمی‌آیند.

عضو شورای شهر قزوین تأكید كرد: تا قانون كار ما اسلامی نشود مشكل كار ما حل نمی‌شود، انرژی درست است گران است ولی در چین و تركیه سیستم كار به شكلی است كه كارگر بهترین كار را می‌كند ولی چون قانون كار خوب اجرا می‌شود و مدیریت می‌شود، وضعیت آنطور است، تا زمانی كه همین وضعیت را داریم آمار بیكاران ما زیاد می‌شود.

در ادامه یكی دیگر از اعضای شورای شهر قزوین اظهار كرد: برای اشتغال افراد مكرر به شورا می‌آیند، مردم در مراجعات خود از هر دردی و گرفتاری سخن می‌گویند.

فاطمه اشدری تصریح كرد: مردم در این استان قدرتمند و توانمند اقتصادی و صنعتی و حتی كشاورزی از مشكل شغلی خود سخن می‌گویند كه نمی‌توانند آن را برطرف كنند و برای این مشكل به شورا می‌آیند چراكه نمایندگانشان در شورا را نماینده در همه عرصه‌ها می‌دانند.

وی یادآور شد: امروز شركت‌هایی در استان قزوین مشكل دارند كه شركت‌های بزرگی هستند و برای اینها یك لحظه بیكاری عیب است.

عضو شورای شهر قزوین عنوان كرد: آپادانا سرام به خاطر هدفمند كردن یارانه‌ها تعدیل نیرو كرده است، لوازم خانگی پارس و مهرام هم مشكل دارند كه این مسائل وظیفه اداره كار و تأمین اجتماعی را سنگین می‌كند، كارگران شركت پوشینه بافت نیز همچنان در بلا تكلیفی به سر می‌برند، وقتی مردم مراجعه می‌كنند همچنان مشكلات فرنخ و نازنخ را می‌بینیم.

وی توضیح داد: این كارگران اگر دختر دم بخت و مشكل جهیزیه نداشته باشند به هر حال بچه‌هایشان دست بچه‌های دیگر چیزی می‌بینند كه بخواهند، برخی حتی توان پرداخت قبوض برق و آب خود را ندارند حال از هر در فقر آمد از همان درب هم ایمان می‌رود.

اشدری تأكید كرد: اینكه كارگر به حقوق خودش نمی‌رسد گرفتاری كوچكی نیست، امسال شعار جهاد اقتصادی مطرح شده و همه ما موظفیم در این راستا حركت كنیم.

وی خطاب به مدیركل كار و امور اجتماعی استان گفت: برخی خانواده‌ها برای تأمین زندگی دخترانشان را به كاری كه در شأن خانواده آنها نیست، مجبور كرده‌اند.

عضو شورای شهر افزود: اتباع بیگانه نیز مشكل دیگری است، برای اتباع غیرمجاز چه كار كردیم، در استان قزوین اتباع بیگانه را به صورت لشگری سر كار می‌برند و از طرفی كارگران ایرانی جویای كار هستند، امروز كارگران انتظاری دارند كه حق آنهاست.

نظرات بینندگان