arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵

آخرین وضعیت سلامتی موسیقیدان پیشکسوت

صبح امروز ۴ مرداد علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از عبدالوهاب شهیدی عیادت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صبح امروز ۴ مرداد علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از عبدالوهاب شهیدی عیادت کردند.
 
به گزارش انتخاب، صبح امروز ۴ مرداد علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت، سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به همراه سیدعباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و حسن مهرجردی مشاور معاون امور هنری ارشاد به عیادت عبدالوهاب شهیدی از هنرمند موسیقی و از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت رفتند.
 
عبدالوهاب شهیدی پیشکسوت ۹۴ ساله موسیقی چند روزی است به علت نارسایی قلبی در بیمارستان دی تهران بستری است. علی مرادخانی پس از عیادت از این هنرمند اظهار کرد: امروز عیادتی با استاد ارجمند عبدالوهاب شهیدی داشتیم، ایشان به دلیل نارسایی هایی که در قلب برایشان به وجود آمده دچار مشکلاتی شده اند.
 
وی افزود: با توجه به ملاقاتی که امروز انجام شد به حمدالله همه چیز از جمله وضعیت درمانی، رسیدگی های پزشکی و فعالیت های کادر درمانی در شرایط خوبی قرار دارد، رییس بیمارستان نیز در این ملاقات حضور یافت و مباحث اصلی را در رابطه با مسائل درمانی استاد مطرح کردیم و اعلام داشتیم همه امکانات مورد نیاز را به حد توانمان آماده خواهیم کرد.
 
مرادخانی ادامه داد: به زودی دستگاه مورد نیاز این هنرمند برای عمده مشکل ایشان که نبود نظم در ریتم ضربان قلب است، توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت تهیه خواهد شد. ایشان از سرمایه های ملی این کشور هستند که در تاریخ هنر باید سالیان سال بگذرد تا نمونه این عزیزان دوباره پا به عرصه گذارند، من امیدوارم که به زودی و از طریق فعالیت های موسسه هنرمندان پیشکسوت و پشتیبانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق حمایت از هنرمندان به زودی شاهد بازیابی سلامت این استاد گرانقدر باشیم.
 
در این عیادت حسین امامی رییس بیمارستان دی و شاهرخ شهیدی فرزند عبدالوهاب شهیدی نیز حضور داشتند.
 
عبدالوهاب شهیدی متولد ۱۳۰۱ درمیمه اصفهان خواننده در سبک سنتی ایرانی، آهنگساز، استاد آواز و نوازندهٔ عود است. او از اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد. در کارنامه این هنرمند که به جز آواز و آهنگسازی نوازنده ای منحصر به فرد در ساز عود است، سابقه همکاری فراوان با استادانی همچون جلیل شهناز، فرامرز پایور، اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی وجود دارد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان