arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

رئیس سابق سیا ترامپ را "مامور" روسیه خواند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با نظرسنجی‌هایی که حاکی از صعود نامزد دموکرات‌ها حتی در پایگاه‌های سنتی جمهوری خواهان است، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ضربه‌های بیشتری به کمپینش مواجه شده و حتی یکی از مدیران سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) وی را به "مامور بی‌خبر" روسیه متهم کرد.

به گزارش انتخاب ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تلاش دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای رسیدن به کاخ سفید هنگامی با یک مانع دیگر مواجه شد که وی از روی نداشتن اطلاعات کافی ادعاهایی را در خصوص انتقال پول از آمریکا به ایران توسط یک هواپیمای محرمانه مطرح کرد.

این در حالی است که پل مانافورت، رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ علی رغم این ضربه‌ها اعلام کرد که این هفته هفته خوب و بهبود یافته‌ای برای این نامزد جمهوری خواه بوده است.

تازه‌ترین مانع به شکل انتقاد تند از سوی مایکل مورل، مدیر سابق سیا که برای روسای جمهور از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات خدمت کرده و سپس زمام امور سازمان سیا را در سال ۲۰۱۱ میلادی به عهده گرفت به وجود آمده است.

وی در مقاله‌ای برای روزنامه نیویورک تایمز نوشت: هشت نوامبر سال جاری میلادی به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها رای خواهم داد چرا که ترامپ تهدیدی برای امنیت ملی سرزمینمان است.

مورل افزود: ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه با تعریف از ترامپ در حقیقت از آسیب‌پذیری او سوء استفاده می‌کند و ترامپ نیز همان طور که پوتین انتظارش را دارد واکنش داد.

وی ادامه داد: ترامپ پوتین را به عنوان یک رهبر بزرگ و عالی تحسین کرده و مواضع سیاسی را که مطابق با منافع روسیه است نه آمریکا اتخاذ کرده است از جمله تحسین جاسوسی روسیه از مقامات آمریکایی همچون هیلاری کلینتون.

مورل در ادامه نوشت: در حوزه اطلاعات ما می‌گوییم که پوتین ترامپ را به عنوان مامور فدراسیون روسیه به خدمت گرفته است بدون اینکه خودش بداند.
نظرات بینندگان